אופן ההתנהגות של מטפלים בילדים בזמן הארוחות עשוי לעודד ילדים לאכול מוצרי מזון מזינים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מאוקלהומה, שפורסמו בכתב העת Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.
המחקר כלל 201 ילדים בגילאי 3-5 שנים ב-25 מרכזי הדרכה וטיפול ברחבי אוקלהומה. משגיחים מיומנים תיעדו התנהגויות בכיתות ואת נכונות הילדים לנסות לטעום מזון בריא, דוגמת פירות, ירקות ומוצרי חלב דלי-שומן, כמו גם מזונות פחות בריאים כמו ירקות מטוגנים, בשר מטוגן, בשר עתיר שומן ומאכלים עתירי שומן וסוכר.
החוקרים מציינים כי ילדים קטנים עשויים שלא לאכול את כל מנת האוכל בשל צרכיי הגוף שלהם. לכן, הם ספרו כל פריט אוכל, כל עוד הילד אכל את המזון בעת ארוחת הצהריים, במקום לכמת את המנות עצמן.
החוקרים כותבים כי הילדים היו נכונים יותר לטעום מספר רב יותר של מוצרי מזון בריאים, כאשר אנשי הצוות ישבו איתם ואכלו את אותו אוכל, כאשר אנשי הצוות קבעו אם הילדים היו שבעים לפני הסרת הצלחת וכאשר נערכו שיחות אודות מזון בריא.
מנגד, ישיבה בלבד עם הילדים בזמן הארוחה, או עידוד בררנים לאכול מזון מסוים, לא הביאו לעליה בסיכוי כי הילדים יטעמו את מוצרי המזון הבריאים או הפחתת הסיכוי כי יאכלו מזון פחות בריא.
ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות השקעת הזמן בארוחה ולשמש כמודל לחיקוי, לשוחח אודות בחירות מזון בריאות וליהנות מהארוחה עם הילדים.
A Acad Nutr Diet 2017.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!