Pancreatic Cancer

האם טיפול ניסיוני ב- Tolfenamic Acid בסרטן לבלב נותן תקווה לחולים ? (מתוך Journal of the National Cancer Institute)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של Journal of the National Cancer Institute, עולה כי שימוש בתרופת ה-NSAIDtolfenamic acid במודל עכברי של סרטן לבלב משרה דגרדציה של פקטורי שעתוק, שמשחקים תפקיד מרכזי בגדילה ובהתפשטות סרטן לבלב.

הסיכוי, שטיפול tolfenamic acidלבד או בשילוב עם תרופות אחרות, יכול להיות יעיל בטיפול בסרטן לבלב, שלעיתים קרובות אינו מאובחן בבני אדם עד שהגידול שלח גרורות, הוא מפתה.

החוקרים שמו לב, שבתאי לבלב הגדלים בתרבית, tolfenamic acid ונגזרות הדומות מבחינה מבנית משרים דגרדציה של פקטורי שעתוק Sp1, Sp3 ו Sp4 ומעכבים

VEGF m RNA וביטוי חלבונים. עיכוב זה קשור עם ירידה באקטוב תלוי Sp של פרומוטור VEGF.

במודל עכברי של סרטן לבלב, השוו בין טיפול ב- tolfenamic acid (50 mg/kg) וטיפול ביקורת. נמצאה ירידה משמעותית סטטיסטית במשקל וגדילת הגידול, בגרורות לכבד וברמות של Sp1, Sp3, Sp4 ו- VEGF בגידול בטיפול ב- tolfenamic acid. לדוגמא, רמות VEGF בגידול תחת טיפול ב- tolfenamic acid היו נמוכות ב-45% בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לדברי החוקרים, המחקר שלהם מראה יעילות של תרופה החוסמת גדילת תאי גידול לבלב ושליחת גרורות דרך דגרדציה ספציפית של חלבוני Sp המבוטאים ביתר בתאי הגידול.

האפקטים נצפו בהעדר רעילות של התרופה, שנמכרת ללא מרשם עבור טיפול במיגרנות של כאבי ראש.

החוקרים חושבים, שיש צורך במחקרים נוספים על מנת להבין טוב יותר את הפעילויות נגד סרטן הלבלב של tolfenamic acid ועל מנת לפתח נגזרות יותר פוטנטיות של תרופת NSAID זו.

J Natl Cancer Inst 2006;98:855-868

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה