תסמונת כאב ממוקם כרוני (CRPS), היא מחלה שמלווה לעיתים בכאב עז, כרוני, שאינו מגיב לטיפול קונבנציונלי.
חוקרים אוסטרלים בדקו האם ניתן לטפל במחלה ע”י דה-סנסיטיזציה בעזרת אנטגוניסטים ל- NDMA כמו קטמין (KETALAR).
החוקרים בדקו את הרשומות הרפואיות של 33 חולים ב- CRPS שטופלו לפחות פעם אחת בקטמין תוך ורידי.
אחרי הטיפול הראשוני, ל- 76% היתה הקלה מלאה בכאב, ל- 18% הקלה חלקית ול- 6% לא היתה כל הקלה. מבין 33 החולים, 54% נותרו ללא כאב אחרי 3 חודשים ו- 31% היו ללא כאב אחרי 6 חודשים.
בגלל הישנות הכאב, 12 חולים קיבלו טיפול שני בקטמין ומתוכם 2 קיבלו גם טיפול שלישי. כל 12 חולים אלו נותרו ללא כאב לפחות שנה אחת ו- 4 נותרו ללא כאב לפחות שלוש שנים.
תופעת הלוואי הנפוצה שנצפתה היתה תחושה של שכרות. היו חולים שחוו הזיות וכמה שהיתה להם עליה באנזימי כבד שנפסקה אחרי סוף הטיפול. תופעות לוואי פחות נפוצות כללו עייפות, סחרחורות ובחילות.
תוצאות מחקר זה מראות, אומרים החוקרים, שטיפול בקטמין במינון נמוך, יכול להוות אפשרות טיפולית טובה לחולים עם CRPS, שלא מגיבים לטיפול קונבנציונלי.
Pain Med. 2004;5(3):263-275





תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!