קטמין במינון נמוך עוזר לתסמונת כאב ממוקם כרוני (Pain Medicine)

תסמונת כאב ממוקם כרוני (CRPS), היא מחלה שמלווה לעיתים בכאב עז, כרוני, שאינו מגיב לטיפול קונבנציונלי.

חוקרים אוסטרלים בדקו האם ניתן לטפל במחלה ע”י דה-סנסיטיזציה בעזרת אנטגוניסטים ל- NDMA כמו קטמין (KETALAR).

החוקרים בדקו את הרשומות הרפואיות של 33 חולים ב- CRPS שטופלו לפחות פעם אחת בקטמין תוך ורידי.

אחרי הטיפול הראשוני, ל- 76% היתה הקלה מלאה בכאב, ל- 18% הקלה חלקית ול- 6% לא היתה כל הקלה. מבין 33 החולים, 54% נותרו ללא כאב אחרי 3 חודשים ו- 31% היו ללא כאב אחרי 6 חודשים.

בגלל הישנות הכאב, 12 חולים קיבלו טיפול שני בקטמין ומתוכם 2 קיבלו גם טיפול שלישי. כל 12 חולים אלו נותרו ללא כאב לפחות שנה אחת ו- 4 נותרו ללא כאב לפחות שלוש שנים.

תופעת הלוואי הנפוצה שנצפתה היתה תחושה של שכרות. היו חולים שחוו הזיות וכמה שהיתה להם עליה באנזימי כבד שנפסקה אחרי סוף הטיפול. תופעות לוואי פחות נפוצות כללו עייפות, סחרחורות ובחילות.

תוצאות מחקר זה מראות, אומרים החוקרים, שטיפול בקטמין במינון נמוך, יכול להוות אפשרות טיפולית טובה לחולים עם CRPS, שלא מגיבים לטיפול קונבנציונלי.

Pain Med. 2004;5(3):263-275

לידיעה המלאה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן