רבע מהחולים בסרטן שסובלים מכאבים אינם מקבלים טיפול מתאים

עפ”י סקירה של מאגר ה- National Comprehensive Cancer Network (NCCN) כרבע מחולי הסרטן שסובלים מכאבים בינוניים עד קשים עקב גרורות בעצמות אינם מקבלים טיפול מתאים לשיכוך הכאב.

בסקירה נאספו נתונים לגבי 209 חולות שסבלו מסרטן שד עם גרורות לעצמות מצב שעלול לגרום לכאבים עזים.

הם ציינו שב-75% מהביקורים בוצעה הערכה של הכאב ובכ-55% מתוכם החולות התלוננו על כאב עז.

כ-25% מהחולות סבלו מכאבים עזים ולא נמצא תיעוד לכך שחולות אלו קיבלו טיפול מתאים לכאביהן.

“ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בסטנדרטיזציה של תיעוד הטיפול בכאב במרכזים לטיפול בסרטן כחלק משיפור ההערכה והשליטה בכאבים הללו” סיכמו החוקרים.
לידיעה

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן