Ovarian Cancer

האם עבודה במשמרות לילה מעלה את הסיכון לממאירות של השחלות? (Occup Environ Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine עולות עדויות המצביעות על קשר בין עבודה במשמרות ובין הסיכון לסרטן שחלות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדויות מבעלי חיים מציעות כי הפרעה לשעון הביולוגי עשויות להשפיע על הסיכון לסרטן שחלות, אם כי אין נתונים אפידמיולוגים רבים להערכת הקשר האפשרי בין השניים. במסגרת המחקר הנוכחי העריכו החוקרים את הקשר בין עבודה במשמרות לילה ובין סרטן שחלות במחקר מקרה-ביקורת, מבוסס-אוכלוסייה.

המחקר כלל 1,101 נשים עם סרטן שחלות אפיתליאלי פולשני, 389 נשים עם גידולים אפיתליאליים גבוליים בשחלות ו-1,832 ביקורות ונערך בוושינגטון. נתונים אודות עבודה במשמרות נאספו כחלק מראיונות אישיים.

החוקרים מדווחים כי עבודה במשמרות לילה לוותה בסיכון מוגבר לגידולים פולשניים (יחס סיכון של 1.24) וגידולים גבוליים (יחס סיכון של 1.48); עם זאת, הם מצאו מעט מאוד עדויות לפיהן הסיכון עלה עם עליה במשך המצטבר של עבודה במשמרות לילה, והסיכון לא היה מוגבר בקבוצת החולים שעבדו במשמרות לילה בהיקף הגדול ביותר (מעל שבע שנות עבודה במשמרות לילה). הסיכון המוגבר היה מוגבל לנשים בגילאי 50 שנים ומעלה ולגידולים פולשניים וגבוליים.

החוקרים זיהו עדויות שהצביעו על סיכון נמוך יותר לסרטן שחלות בנשים שדיווחו כי העדיפו לבצע פעילויות בשעות הערב, במקום בשעות הבוקר.

החוקרים קוראים להמשיך ולעקוב אחר הנתונים הללו במחקרים עתידיים, שישלבו פירוט אודות העדפות שעות העבודה בנוסף לנתונים אודות לוח הזמנים של המשמרות.

Occup Environ Med. 2013;70(4):231-237

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה