Ovarian Cancer

תוצאות שילוב Doxorubicin/Carboplatin בטיפול בהישנות סרטן שחלות (J Clin Oncol)

שילוב Doxorubicin עם Carboplatin מוביל לשיפור ההישרדות ללא-התקדמות לאחר הישנות סרטן שחלות רגיש לפלטינום, כך עולה מתוצאות מחקר CALYPSO, שפורסמו ב-Journal of Clinical Oncology. החוקרים מוסיפים כי הטיפול המשולב הינו פחות רעיל, בהשוואה לשילוב הסטנדרטי של Carboplatin ו-Paclitaxel.

יתרה מזאת, מספר הנשים במחקר שסבלו מנשירת שיער ואובדן תחושה באצבעות הידיים והרגליים היה נמוך יותר.

החוקרים כותבים כי שילוב זה מהווה צעד גדול בכל הנוגע לדימוי העצמי ואיכות החיים של נשים עם הישנות סרטן שחלות. הם מאמינים כי יש להעדיף את שילוב Doxorubicin עם Carboplatin במקרים של הישנות סרטן שחלות במהלך 6 חודשים לאחר מחזור הטיפול הכימותרפי האחרון.

מדגם המחקר כלל 976 נשים שחולקו באקראי לשישה מחזורים לפחות, של Doxorubicin עם Carboplatin, אחת לארבעה שבועות, או לשילוב Carboplatin עם Paclitaxel אחת לשלושה שבועות. כל הנשים טופלו בעבר ב-Taxane, ובכולן המחלה התקדמה למעלה משישה חודשים לאחר טיפול קו-ראשון או קו-שני בפרוטוקול מבוסס-פלטינום.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הגדול ביותר בנשים עם הישנות סרטן שחלות. חציון תקופת המעקב עמדה על 22 חודשים, חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 11.3 חודשים בקבוצת המטופלות ב-Doxorubicin, ו-9.4 חודשים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי (p=0.005).

שיעור הרעילות הלא-המטולוגית החמורות היה נמוך יותר עם Doxorubicin (28.4% לעומת 36.8%, p<0.01), ומספר נמוך יותר של נשים בקבוצת Doxorubicin פרשו בשל תופעות לוואי (6% לעומת 15%, p<0.001).

נשירת שיער בדרגה 2 ומעלה הייתה נפוצה יותר עם Paclitaxel (83.6% לעומת 7%), וכך גם תגובות רגישות-יתר (18.8% לעומת 5.6%) ונוירופתיה תחשתית (26.9% לעומת 4.9%). עם זאת, בקבוצת הנשים שטופלו ב-Doxorubicin תועד שיעור גבוה יותר של תסמונת כף היד ורגל (Hand-Foot Syndrome), בחילות ומוקוזיטיס.

המחקר נועד להדגים כי השילוב החדש אינו פחות טוב מהגישה הישנה, עם הישרדות ללא-התקדמות כיעד העיקרי של המחקר. לא רק שהחוקרים הצליחו להוכיח את העדר הנחיתות מבחינת הישרדות ללא-התקדמות, אלא מצאו אף כי שילוב Carboplatin עם Doxorubicin היה עדיף על שילוב Carboplatin עם Paclitaxel.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה