Ovarian Cancer

הסרת בלוטות לימפה משפרת את סיכויי ההישרדות בנשים עם סרטן שחלות בשלב מוקדם (Obstet Gynecol)

מממצאי תכנית SEER (Surveillance, Epidemiology and End Results) עולה כי נשים עם סרטן שחלות בשלב 1, מסוג Non-Clear Cell, העוברות כריתת בלוטות לימפה (Lymphadenectomy), זוכות לחיים ארוכים יותר, בהשוואה למקבילותיהן שאינן עוברות את הניתוח הדומה.

למרות שהטיפול הסטנדרטי בכל מקרי סרטן שחלות אמור לכלול Lymphadenectomy, במרבית מבין 25% המקרים המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה לא נערך Staging מלא של הגידול. בכדי לבחון את יתרונות דיסקציה של בלוטות לימפה בחולות אלו, בחנו החוקרים את הרשומות של 6,686 נשים עם סרטן שחלות פולשני בשלב 1, שאובחן בין 1988 ו-2001.

החוקרים מצאו כי רק 42.8% מהחולות עברו Lymphadenectomy. כאשר הפרוצדורה בוצעה, חציון מספר הבלוטות שהוצאו עמד על 9 (בטווח 1-84). מאפיינים הקשורים עם סבירות גבוהה באופן משמעותי לכריתת בלוטות לימפה כללו גיל מתחת ל-50, גזע לא-אפריקאי, תושבי האזורים המערביים בארה”ב, סרטן מסוג Clear Cell, ואבחנה במהלך התקופה האחרונה (בין 1998 ו-2001).

סה”כ, ההישרדות ל-5 שנים הספציפית למחלה עמדה על 92.6% עבור נשים שעברו הסרת בלוטות לימפה, בהשוואה ל-87% ביתר הנשים (p<0.001). שיפורים משמעותיים בהישרדות זוהו בנשים בגיל 50 ומעלה, נשים לבנות, ונשים עם סרטן מסוג non-Clear Cell Epithelial . העורכים מציינים כי נשים מגזעים אחרים זכו ליתרון דומה, אך ההבדלים לא היו בעלי משמעות סטטיסטית.

התוצאות עבור סוגים אחרים של סרטן שחלות Clear Cell, סרקומה, Germ Cell ו-Sex Cord Stromal Tumor, לא הושפעו משמעותית בעקבות Lymphadenectomy.

החוקרים מציעים מספר דרכים בהן Lymphadenectomy עשויה לעזור. ייתכן כי האבחנה של הנשים מדויקת יותר ולכן מקבלות טיפול אדג’וונטי טוב יותר. אפשרות אחרת היא שלמרות שלא זוהו גרורות לבלוטות לימפה, ייתכן והטיפול הביא להסרת מיקרו-גרורות. ייתכן כי הסרת שבטי תאים עמידים ואזורי אספקת דם לא-טובה, הביאו ליתרון ההישרדותי, ולא ירידה דרמטית בגודל הגידול.

לדברי החוקרים, ללא האפשרות להוכיח בודאות כי סרטן שחלות הוא שפיר, לפני הניתוח או במהלך הניתוח, יש לשקול התייעצות עם רופא עם הכשרה מתקדמת בניתוחי סרטנים גניקולוגים. מאחר שהנתונים מצביעים על כך שנשים עם סרטן שחלות מסוג Stage 1 Non-Clear Cell Epithelial Ovarian Cancer, זכו לשיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות בעקבות הסרת בלוטות לימפה.

Obstet Gynecol 2007;109:12-19.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה