Ovarian Cancer

PET רגיש לגלוקוז מצביע על תגובה של סרטן השחלה (J Clin Oncol)

נראה כי F-18 fluorodeoxyglucose positron emission tomography (או FDG-PET) הינו יעיל בחיזוי תגובה לכמותרפיה נאואדג’וונטית בחולות עם סרטן שחלה מתקדם.

כיום הטיפול נמשך מספר מחזורים לפני ש-CT או MRI מזהים שהגידול אינו מגיב.

FDG-PET מודד את העלייה במטבוליזם גלוקוז של הסרטן ושינויים במטבוליזם גלוקוז בגידול שמתרחשים מוקדם לאחר המינון הראשון של כמותרפיה ושינויים בגודל הגידול. החוקרים מצאו כי העדר שינוי במטבוליזם גלוקוז בגידול חוזה תגובה גרועה לטיפול.

בגיליון אוקטובר של Journal of Clinical Oncology, בדקו החוקרים 33 נבדקות שעברו 3 מחזורים של כמותרפיה מבוססת carboplatin לאחר ניתוח ציטורדוקטיבי.

היתה התאמה משמעותית בין תגובה מטבולית לאחר מחזור ראשון ושלישי ושרידות כללית. בין המצאים ראו כי לאחר המחזור השלישי, שרידות ממוצעת היתה 38.9 חודשים במגיבים מטבולית ו-19.7 חודשים באלו שלא הגיבו.

החוקרים ציינו כי FDG-PET יכול להבטיח לאונקולוגים כי הטיפול עובד ולתת להם לשקול אלטרנטיבות אם FDG-PET, יחד עם פרמטרים קלינים אחרים, מציעים כי הטיפול לא עובד.

לכן החולות יעברו פחות טיפולים לא יעילים שגם יחסכו בעלויות.

במאמר מערכת צויין כי גודל המדגם היה קטן וכי האספקטים של הגדרות המחקר אינם ברורים. עם זאת, אין זו ביקורת על נסיון לגיטימי להשתמש באנליזה מחמירה, אלא על אופי המחקר ופירוש התוצאות.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2005;23:7445-7453,7385-7386

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה