Ovarian Cancer

ניתוח קונסרבטיבי משמר פוריות בנשים עם גידול borderline בשחלה

המחקר הגדול ביותר עד היום בנשים עם גידול שחלה מסוג borderline מראה כי ניתן לשמר פוריות באמצעות ניתוח קונסרבטיבי, על פי חוקרים בכנס השנתי של האיגוד האירופאי לרבייה ואמבריולוגיה. 

נשים יוכלו לשמור על פוריותן באמצעות ניתוח להסרת שחלה אחת בלבד.

גידולי שחלה מסוג borderline מהווים 15% מכל גידול האפיתל בשחלה. הם גם נקראים גידולים בעלי פוטנציאל ממאירות נמוך כיוון שהם פחות מתפשטים. מעט היה ידוע בנושא פוריות לאחר ניתוח משמר ל-BOT. היה חשוב לזהות גם בשביל הפרקטיקה וגם בשביל המטופלות פרמטרים ספציפיים המשפיעים על הפוריות. כמו כן רצו החוקרים לבדוק כיצד ניתוח ישפיע על חזרת המחלה.

החוקרים בדקו נתונים של 360 נשים עם BOT, מהן 162 עברו ניתוח משמר, והשוו בין אלו שילדו לאלו שניסו ונכשלו.

30 הריונות היו ב-21 נשים מתוך 65 שרצו להרות לאחר הניתוח, 27 הריונות ספונטנים, 3 לאחר גירוי שחלה, 1 לאחר הפרייה ו-2 לאחר הפרייה חוץ גופית. הנשים שהרו היו לרוב צעירות יותר שזהו היה ההריון הראשון שלהן.

עם זאת, אחוז החזרה עם ניתוח משמר היה גבוה ב-16.6% בממוצע של 70 חודשים. ניתוח זה מומלץ לנשים צעירות עם BOT יוני לטרלי. זוהי אפשרות מתאימה לנשים אלו, במיוחד אם הן רוצות להרות. לא היה הבדל באחוז החזרה בין אלו שהרו לאלו שלא, או בזמן החזרה.

זהו מחקר רטרטספקטיבי, ויהיה מעניין לבדוק את התוצאות בזמן אמת. אפשרות אחרת תהיה לרשום את כל ההריונות לאחר ניתוח משמר או סרטן שחלה בשלב מוקדם.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה