Ovarian Cancer

מוטציות ב-BRCA אינן קשורות בסיכון מוגבר לסרטן המעי הגס (J Natl Cancer Inst)

על-פי שני דיווחים המתפרסמים לאחרונה, מוטציות מייסדות בגנים ל-BRCA1 ו-BRCA2 אינן מגבירות את הסיכון להופעת סרטן המעי הגס, למרות שנמצאו קשורות לסיכון מוגבר להתפתחות סרטן השד וסרטן השחלה.

במחקר הראשון, בדקו החוקרים את שכיחות המוטציות הללו בקרב 586 יהודים ממוצא אשכנזי הסובלים מסרטן במעי הגס. שכיחות נשאי המוטציה שנמצאה בקבוצה זו הושוותה לשכיחות שנמצאה בקרב 5012 נבדקי ביקורת בריאים.

החוקרים מדווחים כי לא נמצא קשר משמעותי בין נוכחות מוטציה מייסדת לבין הסיכון להופעת סרטן המעי הגס.

במחקר דומה בודקת קבוצת חוקרים אחרת את שיעור המוטציות המייסדות בגן BRCA בקרב אוכלוסיה המתגוררת בצפון מדינת ישראל. במחקר השתתפו 1422 חולים הסובלים מסרטן המעי הגס ו-1566 נבדקי ביקורת.

החוקרים מציינים כי שכיחות נשאי המוטציה שנמצאה בקבוצת חולי הסרטן עומדת על 2.4%, ואיננה גבוהה משמעותית מהשיעור שנמצא בקבוצת הביקורת- 1.9%. יתרה מכך, גם בהתאמת התוצאות לנוכחות המוטציה ב-BRCA, המצאות חולה בסרטן השד במשפחת הנבדק לא העלתה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. 

במאמר מערכת מצורף מציינים הכותבים כי בצרוף לדיווחים קודמים, עולה מן הממצאים הנוכחיים כי עבור רוב האנשים המצויים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן השד, כולל אלו שבהם מצוייה המוטציה המייסדת השכיחה הקשורה בסרטן השד או השחלה, לא קיימת דאגה נוספת הקשורה לסרטן המעי הגס.

J Natl Cancer Inst 2004;96:2-3,15-21,68-70.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה