Ovarian Cancer

65% מהציבור יעדיפו לשהות בבית אם יחלו במחלה סופנית

מצאנו לנכון להציג כאן מסמך שהועבר אלינו ע”י דוברת האגודה למלחמה בסרטן, גב’ נאווה ענבר המציג מימצאי סקר חדש, ואת שירות ההוספיס שהאגודה תומכת בו. הנה הדיווח:

האגודה למלחמה בסרטן המעניקה שירות הוספיס בית, במטרה לאפשר לחולי סרטן סופניים לבלות את התקופה האחרונה של חייהם בביתם בקרב יקיריהם, ערכה סקר בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה באמצעות חברת “מותגים”.

על פי תוצאות הסקר, 65% מהמרואיינים (89% ממוסרי תשובה כלשהי) מסרו כי במידה והיו חולים במחלה סופנית כלשהי, היו מעדיפים לשהות בזמן שנותר להם “בבית לצד בני המשפחה עם ביקורים סדירים של רופא/אחות”.

האגודה למלחמה בסרטן המעניקה את שירות ההוספיס בית, אינה גובה תשלום מהחולים עבור השירות וקופות החולים משתתפות בכיסוי חלק מהעלויות. השירות פועל באמצעות מענה מאוייש מקצועי 24 שעות ביממה.

על שרות הוספיס הבית של האגודה למלחמה בסרטן

שרות הוספיס הבית מאפשר מתן טיפול רפואי, סיעודי ופסיכו – חברתי אשר מטרתו הקלה מירבית על הסבל ומתן תמיכה רגשית ופיזית, לשיפור ושימור איכות החיים של החולה ובני משפחתו בתקופה זו. שרות הוספיס הבית של האגודה למלחמה בסרטן מורכב מצוות קבוע הכולל אחיות, רופאים ועובדת סוציאלית בעלי מיומנות, ידע והכשרה מקצועית בתחום הטיפול התומך. השירות פועל באיזור גוש דן, השרון והשפלה ובעתיד גם בכל חלקי הארץ.

תוצאות הסקר

הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים בוגרים (גילאי 18 ומעלה, 52% גברים + 48% נשים), המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה באמצעות חברת “מותגים”. 65% מהמרואיינים בסקר (89% ממוסרי תשובה כלשהי) מסרו כי במידה והיו חולים במחלה סופנית כלשהי, היו מעדיפים לשהות בזמן שנותר להם “בבית לצד בני המשפחה עם ביקורים סדירים של רופא/אחות”. המרואיינים נשאלו בשאלה נעזרת (עם הקראת התשובות האפשריות) אם חלילה היו חולים במחלה סופנית למשל: “סרטן” והרופאים היו מבשרים להם כי נותרו להם מספר שבועות לחיות, היכן היו מעדיפים לשהות בזמן שנותר להם. 73% מהמרואיינים מסרו תשובה כלשהי מתוך 3 האפשרויות שהוקראו להם. (27% -“לא ידעו”). 65% מהמרואיינים (89% ממוסרי תשובה כלשהי) מסרו כי במידה והיו חולים במחלה סופנית כלשהי, היו מעדיפים לשהות בזמן שנותר להם “בבית – לצד בני המשפחה עם ביקורים סדירים של רופא/אחות”, 5% מסרו כי יעדיפו לשהות במחלקה אונקולוגית או פנימית בבית חולים, 3% מסרו כי יעדיפו לשהות בהוספיס מיוחד לחולי סרטן סופניים הממוקם ליד בית חולים, 27% לא ידעו. (לקבלת הדו”ח המלא של הסקר אנא פנו לח”מ).

על השירותים הניתנים במסגרת הוספיס הבית של האגודה למלחמה בסרטן

·        מענה מאוייש מקצועי 24 שעות ביממה, כולל ערב, לילה, סופי שבוע וחגים. מענה זה כולל ביקורי בית של רופא או אחות בהתאם לצורך.

·        ביקורי בית סדירים על ידי רופא, אחות, עובדת סוציאלית בהתאם לצרכי המטופל ומשפחתו. במסגרת ביקורי בית נעשה איזון הכאבים והסימפטומים האחרים מהם סובל החולה. במידת הצורך מבוצעים חוקנים, טיפול בסטומות ובנקזים וחבישות פצעים, כל זאת בתאום עם הצוות המטפל בקופת החולים.

·        הדרכה של בני המשפחה ומטפלים מקצועיים ומטופלים שאינם מקצועיים בנושאים שונים הקשורים לטיפול בסמפטומים מהם סובל החולה.

·        ברשות שירות הוספיס הבית נמצאות משאבות אלקטרוניות אשר מאפשרות מתן תרופות לשיכוך כאבים והקלה בתסמינים האחרים שלא דרך הפה.

·        מתן עירוי נוזלים תת עורי בבית החולה.

על הצוות ותחומי הטיפול של שירות הוספיס הבית

הצוות מקצועי בתחום הטיפול התומך מסייע למטופל ולבני משפחתו בהקלה על התסמינים הנלווים למחלה. הכשרת הצוות במסגרת ההוספיס מבטיחה מיומנות מקצועית גבוהה. הרופאים והאחיות מומחים לאיזון כאבים והקלה על סימפטומים אחרים כגון, איזון כאבים, עצירות, מצוקה נשימתית, בחילות והקאות, אי שקט פסיכומוטורי, הפרעות שינה וכד’. האחיות מיומנות בטיפול סיעודי מורכב בחולים סופניים, בהדרכת בני משפחה, בטיפול בחולה מרותק למיטה, שימוש נכון בכסא גלגלים, טיפול מקצועי ומיומן בצנתרים: קטטר, נפרוסטום, PTC, ועוד. בסטומות: קולוסטומי, אורוסטומי, טרכואוסטומי, בפצעי לחץ ובפצעים ממאירים. הצוות כולו מתאפיין ביכולת גבוהה לתמוך בחולה ובמשפחה אשר מתמודדים עם טיפול בחולה הסופני בבית ומאפשרים לחולה לשהות בסביבה החמה והמוכרת לו וכן לתמוך במשפחה בתהליך הפטירה בבית. לצורך ביצוע משימה זו נודעת חשיבות מיוחדת לתפקידה של העובדת הסוציאלית. המנהל הרפואי של ההוספיס האישפוזי בשיבא, הנו כונן העל של שירות מקצועי ואנושי זה.

השרות מופעל על ידי האגודה למלחמה בסרטן, שאינה גובה תשלום מהחולים עבור השירות, קופות החולים משתתפות בכיסוי חלק מהעלויות, בגובה של 89 ש”ח ליום (באמצעות טופס 17). למידע נוסף ניתן לפנות לטלפון: 03-5303290 לקבלת עלון מידע ללא תשלום ניתן לפנות גם לטלמידע, של האגודה למלחמה בסרטן, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה 1800-599-995

חידוש בשירות הוספיס הבית של האגודה למלחמה בסרטן

לאחרונה, בסיוע חברת SECOND OPINION, אשר תרמה מערכת מצלמות מיוחדת ניתן להוסיף למגוון השירותים הרפואיים גם שירות טלויזיה במעגל סגור, העומד לרשות החולה, בביתו. באמצעות מקלט הטלויזיה בביתו של החולה ומערכת מצלמות משוכללת, מתאפשר קשר עין ישיר בין הצוות המטפל לבין החולה שבביתו מותקנת המערכת.

על האגודה למלחמה בסרטן בישראל

האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952 מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן מהווה יעד לאומי מן הדרגה הראשונה ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור – בריאים וחולים. היום חיים בישראל כ – 120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ – 23,000 חולי סרטן חדשים, אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. כמנכ”ל האגודה מכהנת מירי זיו, יו”ר האגודה הנו פרופ’ אליעזר רובינזון, נשיא האגודה בני גאון וסיו”ר האגודה ליאון רקנאטי.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא מחלות הסרטן ודרכי מניעתן 1800-599-995 או לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה