Otitis

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית בשיעורי הופעת סרטן וושט בגיל צעיר (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

במהלך ארבעת העשורים האחרונים נרשמה עליה בהיארעות אדנוקרצינומה של הוושט בארצות הברית בקרב צעירים מתחת לגיל 50 שנים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים אדנוקרצינומה של הוושט הינה ממאירות קטלנית, שהארעותה מצויה במגמת עליה. כעת הם ביקשו לבחון את המגמות לאורך זמן של הופעת אדנוקרצינומה של הוושט בגיל צעיר על-סמך נתונים ממאגר מבוסס-אוכלוסיה.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) לזיהוי חולים עם אדנוקרצינומה של הוושט בין 1975-2015. החולים סווגו לשלוש קבוצות גיל: מתחת ל-50 שנים, 50-69 שנים ו-70 שנים ומעלה. שלב המחלה סווג כמחלה ממוקמת, אזורים ומרוחקת.

מגמות בהיארעות, שלב מחלה והישרדות נבחנו בשלוש תקופות זמן (1975-1989, 1990-1999 ו-2000-2015).

היארעות אדנוקרצינומה של הוושט עלתה בחולים מתחת לגיל 50 שנים, עם אחוז שינוי שנתי של 2.9% בין השנים 1975 עד 2015. הופעה מוקדמת של אדנוקרצינומה של הוושט אובחנה בשלב מתקדם יותר (מחלה אזורית ומרוחקת), בהשוואה לחולים מבוגרים יותר (84.9% לעומת 67.3%, p<0.01), עם עליה בשיעור החולים עם מחלה מתקדמת לאורך תקופת המחקר. בחולים אלו תועדו גם שיעורי הישרדות ללא-ממאירות וושט שהיו נמוכים יותר לאחר חמש שנים, בהשוואה לחולים מבוגרים יותר (22.9% לעומת 29.6%, p<0.01), אם כי הבדל זה הצטמצם בניתוח לפי שלב המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הופעה בגיל צעיר של אדנוקרצינומה של הוושט אינה נפוצה, אך מצויה במגמת עליה. עוד עולה מהנתונים כי שיעור החולים עם מחלה מתקדמת ממשיך לעלות וכי הופעת המחלה בגיל צעיר מאובחנת גם בשלבים מתקדמים יותר, כך ששיעורי ההישרדות ללא ממאירות וושט נמוכים יותר.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2020

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה