Osteoporosis

משלב CE/BZA מביא להפחתת אובדן עצם לאחר מנופאוזה (Menopause)

מתוצאות מחקרי SMART-1 ו-SMART-5 עולה כי משלב CE/BZA (Conjugated Estrogens/Bazedoxifene) מביא לשיפור משמעותי בצפיפות המינראלים של העצם ושחלוף עצם בנשים לאחר מנופאוזה. החוקרים כותבים כי הטיפול המשולב מונע אובדן עצם לאחר מנופאוזה ואינו כרוך בתופעות לוואי, עם בטיחות טובה יותר מ-PremPro (משלב אסטרוגן עם Medroxyprogesterone Acetate).

החוקרים בחנו את נתוני צפיפות עצם וסמני עצם אודות 1,172 נשים במחקרי SMART-1 ו-SMART-2, שניים מבין חמישה מחקרים בשלב 3 שהדגימו את היעילות והבטיחות של משלב CE/BZA במניעת אוסטיאופורוזיס וטיפול בתסמינים וזומוטוריים על-רקע מנופאוזה.

הטיפול בנשים לאחר מנופאוזה הוביל לעליה משמעותית בצפיפות העצם בעמ”ש מותני, כלל ירך וצוואר ירך לאור 12 חודשים, בהשוואה לפלסבו, שלווה בירידה משמעותית במדדי צפיפות עצם בשלושת האתרים.

הטיפול המשולב לווה ברמות נמוכות יותר משמעותית של סמני בניית עצם (Osteocalcin) וספיגת עצם (C-Telopeptide).

יעילות הטיפול לא הייתה שונה בקבוצות שונות לפי גיל, מדד מסת גוף, מדד סיכון לשברים או אזור גיאוגרפי.

ההיארעות הכוללת של אירועים חריגים על-רקע הטיפול הייתה דומה עם CE/BZA ופלסבו, כאשר התופעות הנפוצות כללו כאבי ראש, נזופרינגיטיס, כאב גב וכאבי מפרקים.

החוקרים כותבים כי CE/BZA מספק אפשרות נוספת לטיפול בתסמיני מנופאוזה ומניעת אובדן עצם לאחר מנופאוזה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת תופעות לוואי, כולל סרטן שד, סרטן רחם וקרישיות-יתר.

Menopause 2016.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה