Osteoporosis

ההשפעות של טיפול חד-שבועי ב-Teriparatide על מבנה הירך בנשים עם אוסטיאופורוזיס לאחר מנופאוזה (Bone)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Bone, עולה כי טיפול חד-שבועי ב-Teriparatide מביא לשיפור חוזק ומבנה עצם הירך בנשים מבוגרות עם אוסטיאופורוזיס לאחר מנופאוזה.

טיפול שבועי ב- Teriparatideהביא להפחתת הסיכון לשברי חוליות ושברים שאינם בחוליות בנשים ביפן עם אוסטיאופורוזיס בסיכון מוגבר לשברים. עם זאת, התועלת של הטיפול בשברי ירך טרם נקבעה ובכדי להבין טוב יותר את ההשפעות של טיפול שבועי ב- Teriparatide על הירך, החוקרים השלימו בדיקות של מבנה הירך על-בסיס בדיקת DXA (Dual-Energy X-ray Absorptiometry) בעזרת נתןונים אודות 209 נשים עם אוסטיאופורוזיס לאחר-מנופאוזה, שלקחו חלק במחקר אקראי, מבוקר, רב-מרכזי, להשוואת ההשפעות של טיפול חד-שבועי ב- Teriparatide במינון 56.5 מיקרוגרם למשך 72 שבועות.

סריקות DXA נערכו בתחילת המחקר, לאחר 48 ו-72 שעות, ומהם נגזרה תמצית צפיפות המינראלים של העצם ומדדים גיאומטריים בנקודה הצרה ביותר בצוואר, באזור בין הטרוכנטרים ובעצם הפרוקסימאלית.

בהשוואה לפלסבו לאחר 72 שבועות, בקרב מטופלים ב- Teriparatide תוארו מדדי צפיפות עצם גבוהים יותר משמעותית, עם עובי קורטקס ממוצע גדול יותר ועליה בשטח החתך של העצם, עם מדד Buckling Ratio נמוך יותר בצוואר הירך ובאזור בין הטרוכנטרים.

לא תועד הבדל משמעותי בהתפשטות הקוטר סביב העצם באזורים אלו. לא זוהו הבדלים משמעותיים במדדי צפיפות המינראלים של העצם או ניתוח להערכת מבנה הירך באזור העצם.

מתוצאות המחקר עולה כי חוזק המבנה הכולל בעצם הירך הפרוקסימאלית עלה בהשוואה לפלסבו, ומכאן עולה כי טיפול חד-שבועי ב-Teriparatide מביא לנסיגה בשינויים בגיאומטריה ובחוזק עצם הירך המופיעים עם הגיל.

Bone. 2014 Jul;64:75-81

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה