Osteoporosis

ההשפעה של טיפול שבועי ב-Teriparatide על מבנה העצם והסיכון לשברי חוליות (Curr Med Res Opin.)

במאמר שפורסם בכתב העת Current Medical Research and Opinion מדווחים חוקרים כי טיפול חד-שבועי ב- Teriparatideהביא לירידה בסיכון לשברי חוליות, בעיקר עקב שינויים בצפיפות העצם בעמוד השדרה המותני, ולא עקב שינויים בסמני ספיגת עצם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסמנים לספיגת עצם וצפיפות המינראלים של העצם כמנבאים שברי חוליות, באמצעות נתונים מ-237 חולים שקיבלו טיפול חד-שבועי ב- Teriparatide במינון 56.5 מיקרוגרם, או פלסבו.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר Teriparatide Once-Weekly Efficacy Research, מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל חולים עם אוסטיאופורוזיס חמור ביפן. מדגם המחקר כלל 237 משתתפים (130 חולים בקבוצת הפלסבו ו-137 חולים בקבוצת ההתערבות) שנבדקו בתחילת המחקר ולאחר 72 שבועות.

התוצא העיקרי כלל הערכת השפעות טיפול חד-שבועי ב- Teriparatide על הסיכון לשברי חוליות, על-פי אחוז השינוי בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני ומדדי ספיגת עצם.

אחוז השינוי בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני עמד על 6.69% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-0.28% בקבוצת הפלסבו (p<0.01). החוקרים מדווחים על מקרה אחד של שבר חוליות בקבוצת המטופלים ב- Teriparatide, בהשוואה ל-16 חולים בקבוצת הפלסבו.

יחסי הסיכון המתוקנים והלא-מתוקנים בקבוצת Teriparatide בהשוואה לקבוצת הפלסבו עמדו על 0.07 ו-0.64, בהתאמה. שינויים בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני היו האחראיים העיקריים להשפעת הטיפול ב- Teriparatide. החוקרים לא זיהו שינויים ביחסי הסיכון לאחר תקנון למדדי ספיגת עצם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עיקר הירידה בסיכון לשברי חוליות עם טיפול ב- Teriparatide נובעת משינויים בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני, ולא עקב שינויים במדדי ספיגת עצם.

Curr Med Res Opin. 2014 Jan 13

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה