Osteoporosis

קונבריזה – תרופה חדשה לטיפול במחלת האוסטיאופורוזיס עכשיו גם בישראל

הטיפול הראשון ממשפחת ה-SERM אשר מוריד סיכון לשברים חוץ-שדרתיים

תרופה חדשה למניעת שברים בנשים לאחר גיל המעבר, הסובלות מאוסטיאופורוזיס נרשמה והוגשה להכללה בסל הבריאות 2013. קונבריזה Conbriza)), או בשמה הגנרי ,bazedoxifene מיוצרת ע”י חברת פייזר ותשווק בישראל ע”י ניאופרם ישראל.

בטיחות בשימוש ארוך טווח לצד הורדת סיכון לשברים חוץ-שדרתיים

התרופה שייכת למשפחת התרופות הפועלות במנגנון ה- SERMs (Selective Estrogen Receptor Modulators) אשר מתאפיינת בפעילות ספציפית על רצפטורים של הורמון האסטרוגן. יעילותה של קונבריזה נבדקה במס’ מחקרים מבוקרים, מהם עולה כי היא יעילה במניעת שברים בעמוד-השדרה. קונבריזה היא הראשונה מבין התרופות במנגנון הפעולה הזה שהדגימה יעילות גם בהורדת הסיכון לשברים שאינם בעמוד השדרה לאוכלוסית הנשים בסיכון גבוה לשברים. שברים אלו, הכוללים את מפרק הירך, ידועים כשברים קשים מאוד בגיל מבוגר.

קונבריזה, כמו יתר התרופות ממשפחת ה-SERM, ידועות כבטוחות יחסית ומומלצות גם לשימוש ממושך. התרופה נבדקה והוכיחה בטיחות בשימוש לטווח של 7 שנים והיא נלקחת מדי יום ללא תלות באוכל.

לדברי פרופ’ ברי קפלן, סגן מנהל בי”ח לנשים במרכז הרפואי רבין ונשיא האגודה הישראלית לגיל המעבר: “מחלת האוסטיאופורוזיס והשברים הנובעים ממנה מהווים אתגר אבחוני וטיפולי עבור הקהילה הרפואית. הטיפולים הקיימים נותנים מענה מספק עבור מרבית המקרים, כאשר עדיין קיים צורך ממשי בטיפול יעיל במקרים הקשים למניעת שברים בחלקי גוף כגון אגן וירך, הידועים כשברים הפוגעים משמעותית באיכות החיים ועלולים במקרים מסוימים להוביל למוות. לפי הנתונים המחקריים, קונבריזה מאפשרת את הבטיחות המאפיינת את משפחת ה-SERM לצד היעילות במניעת שברים אלה לאוכלוסיית הנשים בסיכון גבוה לשברים”.

על המחלה והטיפול בה

אוסטיאופורוזיס היא מחלה הגורמת להידלדלות העצם ובסופו של דבר לשברים בעצמות. המחלה מאפיינת בעיקר נשים בגיל המעבר ואחריו ושכיחותה המוערכת היא כ-30%. לפי אומדנים, בישראל מעל 300 אלף חולות כאשר כ-40% מתוכן בלבד מאובחנות בגלל מהלך המחלה השקט. הטיפולים התרופתיים במחלה כוללים טיפול בתרופות ממשפחת הביספוספונטים, טיפול בעל יעילות גבוהה הניתן אחת לשבוע או אחת לחודש אך עלול לגרום לתופעות לוואי גסטרואינטסטינליות וכן השימוש בו מוגבל לתקופה של חמש עד עשר שנים ע”י ה- FDA האמריקאי בשל מנגנון הפעולה הבעייתי ותופעות לוואי קשות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה