Osteoporosis

התועלת של טיפול תוך-ורידי ב-Zoledronic Acid למניעה וטיפול באוסטיאופורוזיס (Asian Pac J Trop Med)

ממחקר חדש להערכת ההשפעה של Zoledronic Acid (אקלסטה) בטיפול ובמניעה של אוסטיאופורוזיס עולה כי מתן טיפול תוך-ורידי הינה גישה יעילה למניעת אוסטיאופורוזיס, העשויה להביא לעליה בצפיפות המינראלים של העצם ולהפחית את הסיכון לשברים.

החוקרים אספו מחקרים קודמים להערכת Zoledronic Acid כטיפול באוסטיאופורוזיס ממאגרי Medline, EMbase ו-Pubmed, עד לאפריל 2012.

החיפוש העלה תשעה מחקרים רלבנטיים שנכללו במטה-אנליזה. מניתוח הנתונים עולה כי טיפול ב-Zoledronic Acid עשוי להביא לעליה בצפיפות המינראלים של העצם פי 2.98, בהשוואה לפלסבו, ולפחית את שיעור השברים ב-32%. מהתוצאות עולה כי שיעור תופעות הלוואי החמורות היו נמוך יותר עם Zoledronic Acid בהשוואה לקבוצת הביקורת (יחס סיכויים של 0.81).

עם התערבות ממושכת יותר, במשך למעלה מ-12 חודשים, תתכן השפעה מונעת טובה יותר לאוסטיאופורוזיס (יחס סיכויים של 3.35 לצפיפות המינראלים של העצם ו-0.67 לשברים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים בנושא עולה כי טיפול תוך-ורידי ב- Zoledronic Acid הינו טיפול יעיל למניעת אוסטיאופורוזיס, העשוי להביא לעליה בצפיפות המינראלים של העצם ולהפחית את הסיכון לשברים.

Asian Pac J Trop Med. 2012 Sep;5(9):743-8

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה