Osteoporosis

התועלת של שילוב PTH וביספוספנטים בטיפול באוסטיאופורוזיס (J Clin Endocrinol Metab)

בטיפול בחולים עם אוסטיאופורוזיס חמור, שישה חודשי טיפול יומי בזריקות PTH (Parathyroid Hormone) דומות בטיבן לטיפול במשך 24 חודשים, כל עוד החולים נוטלים בו-זמנית טיפול ב-Ibandronate, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

לדברי החוקרים, PTH ניתן לרוב למשך 24 חודשים במקרים אלו, בהתאם להנחיות מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקאי, אך ייתכן כי החוקרים מצאו דרך להפחית את נטל כלל הזריקות היומיות הללו.

ב-44 נשים לאחר-מנופאוזה עם מסת עצם נוכה, שישה חודשי טיפול יומי בזריקות PTH (1-84), שניתנו בשילוב עם טיפול חודשי ב-Ibandronate, ולאחריהם 18 חודשי טיפול ב-Ibandronate בלבד, הביאו לשיפור צפיפות המינראלים של העצם, בדומה לפרוטוקול טיפול שונה בן שנתיים, שכלל שלושה חודשי טיפול ב-PTH בלבד, לאחריהן תשעה חודשי טיפול ב-Ibandronate, ואז שלושה חודשים נוספים של טיפל ב-PTH ותשעה חודשים נוספים של Ibandronate.

החוקרים מסבירים כי הממצאים מציעים דרכים לשילוב תרופות לטיפול באוסטיאופורוזיס להשגת התועלת הרבה ביותר, תוך הפחתת העלויות והקלה על אופן הטיפול.

שני הטיפולים המשולבים הביאו לעליה משמעותית במדד צפיפות המינראלים של העצם בתוך שנתיים. באופן ספציפי, צפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה עלתה ב-7.5% בטיפול שניתן בו-זמנית וב-8.2% עם מתן הטיפול באופן עוקב, כך שהעליה הממוצעת הייתה 7.8%. זאת בהשוואה לעליה של 6.5% שתועדה במחקר שכלל מתן טיפול רציף ב-PTH במשך 18 חודשים.

צפיפות המינראלים של העצם באזור הירך עלתה ב-3.3%, בעוד שמחקר מוקדם להערכת PTH הדגים עליה של 1.0% בלבד.

ניתוח נוסף של הנתונים מצא כי טיפול בו-זמנית ב-PTH וטיפול חודשי ב-Ibandronate הביאו לעליה בסמני יצירת עצם, אך העלייה מוסכה בהשוואה להשפעות של PTH בלבד. בנוסף, לאחר טיפול ראשוני בן שלושה חודשים ב-PTH ולאחריו Ibandronate, המחזור השני של הטיפול ב-PTH הביא לעליה משמעותית בסמני יצירת עצם.

החוקרים כותבים כי מהתוצאות עולה כי משך טיפול קצר יותר ב-PTH, הניתן בשילוב עם ביספוספנטים, עשוי להוות חלופה חשובה לטיפול בחולים עם אוסטיאופורוזיס, ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Endocrinol Metab 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה