Osteoporosis

האם טיפול בוויטמין D במינון נמוך עשוי למנוע שברים? (מתוך המלצות ה-USPSTF)

בעקבות פאנל מומחים פורסמו המלצות מטעם ה-USPSTF (U.S. Preventive Services Task Force) לפיהן בנשים לאחר-מנופאוזה אין מקום לנטילת טיפול בקלציום וויטמין D במינון נמוך למניעת שברים על-רקע אוסטיאופורוזיס.

הסוכנות קבעה כי מדובר בהמלצה בדרגה “D” התקדמה לנשים א-תסמיניות, המתגוררות בקהילה, ללא היסטוריה של שברים.

לדברי המומחים, התוספים לא תרמו רבות למניעת שברים במינונים יומיים נמוכים מ-400 IU של וויטמין D ו-1,000 מ”ג של קלציום.עם זאת, הטיפול כרוך בתופעות לוואי מסוימות, כולל סיכון קטן לאבני כליות עקב קלציום-קרבונט. ההמלצות עדיין בשלבי טיוטה ויהיו זמינות באתר האינטרנט של ה-USPSTF.

באשר למינונים גבוהים יותר, העדויות בנושא עדיין מוגבלות ואינן מאפשרות לקבוע המלצה ברורה וכך גם בכל הנוגע למניעת ממאירויות.

ה-USPSTF קבע בעבר בהמלצה נפרדת כי תוספי וויטמין D יעילים במניעת נפילות במבוגרים המתגוררים בקהילה, בגילאי 65 ומעלה, המצויים בסיכון מוגבר לנפילות (המלצה בדרגה B).

ההמלצות בטיוטה החדשה מבוססות בחלקן על מטה-אנליזה שפורסמה לאחרונה שקבעה כי לנטילת התוספים השפעה מעורבת על ממאירויות ושברים בעצמות. מאיסוף הנתונים מ-19 מחקרים אקראיים ומבוקרים עלה כי נטילת תוספי וויטמין D במינון של 400 IU וקלציום במינון של 1,000 מ”ג עשויה לספק הגנה מסוימת מפני שברים בקשישים. עם זאת, לאור הסיכון המוגבר לאבני כליות, בסיכומו של דבר אין לטיפול זה תועלת, כך לפי הערכת פאנל המומחים.

מתוך המלצות ה-USPSTF

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה