Osteoporosis

הטיפול ב- denosumab מביא לשיפור משמעותי ב-BMD בכל אתרי השלד ובמרבית המטופלות (J Clin Densitom )

מחקר חדש מתוך ה-J Clin Densitom מדווח כי טיפול ב-denosumab (פרוליה) נמצא במשיג עליה מהירה משמעותית ומתמשכת של צפיפות הצם (BMD ) הן בכל האתרים  הטרבקולים והקורטיקלים של השלד לאורך 36 חודשי טיפול במרבית הנבדקים במחקר. 

המחברים מציינים שפרוליה הוא טיפול מאושר לנשים פוסט מנופאוסליות עם אוסטיאופורוזיס הנמצאות בסיכון גבוה או מוגבר לשברים. במחקר ה-FREEDOM הטיפול בפרוליה הפחית את הסיכון לשברים והעלה את ה-BMD.

במחקר זה מדווחים החוקרים על המימצאים הרדיוגרפים של עמוד השדרה והירך באמצעות בדיקות DXA כפי שנאספו בקרב 7,808 משתתפות המחקר, וכן מתוך תת מחקר נוסף של 441 משתתפים שבהם נעשתה הערכה רדיוגרפית אינטנסיבית יותר של אתרי עמוד השדרה והירך ואזורים נוספים בשלד.  

שיפור משמעותי ומובהק נצפה ב-BMD כבר לאחר חודש טיפול אחד בעמוד השדרה המותני, כלל איזור הירך, ותל הירך.

ה-BMD עלה באופן פרוגרסיבי ומובהק סטטיסטי באיזור עמוד השדרה המותני, הירך, צוואר הירך, תל הירך, שליש רדיוס, וכלל הגוף בהשוואה לרמה הבסיסית בתחילת המחקר, לאחר 12, 24 ו-36 חודשי טיפול.

העלייה ב-BMD הייתה מעל השינוי המינימלי המשמעותי קליני של 3% לאחר 36 חודש בקרב 90% מהמשתתפות במחקר שטופלו בפרוליה באתר עמוד השדרה המותני, וב-74% בירך.

עלייה של מעל 6% ב-BMD נמצאה ב-77% ו-38% מהמשתתפות, בהתאמה.

החוקרים מסכמים שהטיפול בפרוליה מתבטא בעלייה משמעותית מהירה ומתמשכת של ה-BMD בכל האתרים שנבדקו במהלך 36 חודשי המעקב, כאשר השיפור הושג במרבית המשתתפות במחקר.

J Clin Densitom. 2012 Apr 19.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה