Osteoporosis

יתכן שנשים החולות בדלקת פרקים ראומטית אינן סובלות מיותר שברים שאינם של החוליות (Ann Rheum Dis)

נראה כי נשים החולות בדלקת פרקים ראומטית אינן סובלות מיותר שברים שאינם של החוליות, מלבד שברים של הירך, בהשוואה לנשים אחרות.

החוקרים בדקו את שיעור ההארעות של שברים שאינם של החוליות ב- 249 נשים החולות ב- rheumatoid arthritis (RA), והשוו את הממצאים לשיעור השברים במספר זהה של נשים שאינן חולות במחלה. גיל הנשים היה 63 שנים בממוצע וה- BMI שלהן היה דומה.

לא היו הבדלים משמעותיים בהיסטוריה של שברים בין שתי הקבוצות. בקבוצת ה- RA 21.3% מהנשים דיווחו על סך של 67 שברים, ובקבוצת הביקורת 20.1% מהנשים דיווחו על 60 שברים בסך הכל. שיעור השברים הכולל למאה שנות-חולה היו 1.62 ו- 1.45, בקבוצת החולות ובקבוצת הביקורת בהתאמה.

לא נמצא שיעור גבוה יותר של שברים של שורש כף היד, 23 בקבוצת החולים בהשוואה ל- 28 בקבוצת הביקורת. שיעור שברים של הירך היה גבוה יותר בקבוצת ה- RA, כמצופה, 10 לעומת 2 בקבוצת הביקורת.

החוקרים כותבים כי הם הופתעו מהתוצאות; “ידוע כי יותר חולי RA סובלים מאוסטאופורוזיס, וכך היה גם במחקר זה”. המחקר מראה כי צפיפות המינרלים בעצם (BMD) מהווה כלי אמין להערכת הסיכון לשברים בחולות RA, באותה מידה כמו בנשים פוסט-מנופאוזליות, מוסיפים המחברים.

Ann Rheum Dis 2004;63:177-182.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה