Osteoporosis

ה- NICE הבריטי אינו ממליץ על הכללת ה-Evista ב’סל הבריאות’ הבריטי בגלל שיקולים כלכליים


הארגון הבריטי The National Institute for Clinical Excellence (NICE), האחראי על שילוב תרופות במערכת הבריאות בבריטניה קבע ש- Raloxifene (Evista), התרופה למניעת אוסטאופורוזיס וסרטן השד בנשים פוסט-מנפאוזליות, אינה מומלצת לשימוש בגלל יחס עלות לתועלת לא מספק.


דובר חברת Lilly המייצרת את התרופה סיפר שהם נדהמו מהפרסום ויבדקו את הנושא מול NICE.

Raloxifene היא התרופה הראשונה ממשפחת תרופות הנקראת selective oestrogen receptor modulators (SERM), תרופות בעלות אפקט על העצם אך לא על רקמת שד או רחם.

בשנה שעברה פורסם מחקר בן 4 שנים אשר הקיף 7,000 נשים פוסט-מנפאוזליות ובו נמצא ש- Raloxifeneמורידה את הסיכון ללקות בסרטן השד ב-76% בנשים עם רמות אסטרוגן גבוהות.

אך בדיווח של NICE נכתב שהתרופה אינה מאושרת לשימוש למניעת סרטן השד, “העובדות המצביעות על האפקט המגן מפני סרטן השד אינן מספקות והסיכונים לטווח ארוך הכרוכים בטיפול עוד אינם ידועים” הם נימקו את החלטתם.

הארגון הוסיף שעל מנת להוכיח  שהתרופה מתאימה לאינדיקציה הזו יש לבצע מחקרים המשווים אותה לתרופות אחרות שעשויות להינתן לאותה האינדיקציה. ” עד אז אין מספיק הוכחות ש- Raloxifeneהינה הטיפול היעיל ביותר להקטנת הסיכון של נשים פוסט-מנפאוזליות לסבול מאוסטאופורוזיס או מסרטו השד” הם סיכמו.


ב-NICE אמרו שההמלצה עדיין אינה בגדר הנחיות פורמליות לשירותי הבריאות במדינה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה