Osteoporosis

בבריטניה מומלצת הפסקת השימוש ב-HRT למניעת אוסטיאופורוזיס בנשים מעל גיל 50

הממונה הבכיר על הבריאות בבריטניה שיגר לאחרונה לרושמי מרשמים ולעוסקים ברפואה דו”ח בטיחות בהול, הממליץ על הפסקת שימוש ב-HRT כטיפול ראשוני למניעה ארוכת טווח של אוסטיאופורוזיס בנשים שעברו את גיל 50 ומצויות בסיכון מוגבר למקרי שבר.הטיפול ב-HRT נותר כאפשרות הניתנת לאלו שאינן סובלות טיפולים אחרים למניעת אוסטיאופורוזיס, לאלו שבהן זהו מתן נגדי, או לאלו שבהם מצויות עדויות לחוסר תגובה לטיפולים אחרים. במקרים אלו יש לבחון היטב את היחס בין הרווח לבין הסיכון.

ניתן להשתמש ב-HRT בנשים צעירות יותר שבהן הופסקה הווסת בטרם עת (בשל בעיה בתפקוד הרחם, ניתוח או סיבה אחרת) לצורך טיפול בסימפטומים של הפסקת הווסת ולצורך מניעת אוסטיאופורוזיס עד לגיל 50 שנים. לאחר גיל זה, יש לבחון מחדש את הטיפול למניעת אוסטיאופורוזיס ולהתייחס ל-HRT כבחירה המצויה בעדיפות שניה.   

המלצה חדשה זו אינה דורשת שינוי בהול כלשהו בקרב הנשים המטופלות כיום ב-HRT, אך כטיפול מונע לטווח ארוך עליו להבחן שנית בפגישה הבאה עם הרופא המטפל.

במכתבו מספק הממונה המלצה נוספת המבוססת על תוצאות סקירה מעמיקה יותר של המחקרים העדכניים הנוגעים לסיכון ולרווח בשימוש ב-HRT לטוח הארוך, בהמשך למכתבו האחרון מחודש אוגוסט 2003, אז פורסם מחקר בנושא. סקירה זו התקבלה על-ידי הוועדה הארופאית למוצרי רפואה תקינים (CPMP) ואושרה על-ידי הרשויות המבקרות ברחבי ארופה, הכוללות את הוועדה הבריטית לבטיחות בתרופות.
מסקנות הסקירה הן:



  • היחס בין סיכון לרווח בשימוש ב-HRT מקנה יתרון בעת הטיפול בסימפטומים של הפסקת הווסת. יש לתת טיפול במנה האפקטיבית המינימלית האפשרית לפרק הזמן הקצר ביותר.


  • היחס בין סיכון לרווח בשימוש ב-HRT אינו מקנה יתרון בשימוש כטיפול בעדיפות ראשונה  באוסטיאופורוזיס.


  • בנשים בריאות ללא סימפטומים היחס בין סיכון לרווח בשימוש ב-HRT אינו מקנה יתרון באופן כללי.

מסקנות הסקירה חלות על כלל ה-HRT המכילים אסטרוגן בלבד או שילוב של אסרוגן ופרוגרסטרון, המותרים לשימוש לצורך מניעת אוסטיאופורוזיס.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה