ORL Plastic/Recon. Surg.

מחקר חדש מציע גישה ניתוחית לשחזור אסתטי של אצבעות מחוברות (מתוך Journal of Hand Surgery)

מאת ד”ר בן פודה שקד

במחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של ירחון Journal of Hand Surgery מתארים החוקרים טכניקה ניתוחית לתיקון ושחזור של סינדקטיליה, מום מולד בו האצבעות מחוברות.

החוקרים מסבירים כי על מנת להפריד אצבעות בסינדטקיליה, נעשה עד כה שימוש במגוון סוגים של מתלה, עם או ללא השתלת עור. לדבריהם, גישות של מתלה דורסאלי עם או ללא השתלת עור מובילות לצלקות דורסאליות, ולפיכך צלקות הנראות יותר לעין. לעומתן, חלק מהגישות הניתוחיות החדשות יותר בהם אין שימוש בשתל עור הינן ישימות רק עבור מקרים מסוימים של סינדקטיליה פשוטה.

במחקרם זה מתארים החוקרים טכניקה ניתוחית המשלבת למעשה את השיטות שתוארו עד כה, ובה מתלה פלמארי מעוצב משמש ליצירת ה-web space; מתלי V צרים ושתלי עור בעובי מלא משמשים לשחזור פני השטח של החסרים הלטרליים של האצבעות; ומתלים רציפרוקליים מסוג Pulp flap מסייעים ליצירת מיטת הציפורן בצורה אסתטית ומשביעת רצון.

החוקרים טוענים כי בטכניקה זו שתלי העור בעובי מלא הינם מוסתרים בצדדים הרדיאלי והאולנרי של האצבעות וכף היד. לדבריהם, גישה זו מרחיבה את מוטת כף היד במצבים בהם יש מחסור בעור הפלמארי.

לצד תיאור הטכניקה הניתוחית האמורה, ביצעו החוקרים סקירה רטרוספקטיבית של 102 חולים עם סינדקטיליה, עם סך של 221 קרומים (webs) אשר שוחזרו ב-176 פעולות ניתוחיות. הם מדווחים כי מבין מקרים אלו, 54 היו מקרים של סינדקטיליה פשוטה (53%) והיתר מורכבים. סיבוכים אירעו ב-11 מהניתוחים (6%) וסיבוך של web creep נצפה ב-12 מרווחי קרום (5%), דבר אשר הצריך ניתוח חוזר בשבעה מהם (3%).

JHS 2010

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה