ORL Plastic/Recon. Surg.

סד קיבוע מותאם אישית עשוי להפחית כאב בחולי אוסטאוארתריטיס (מתוך ה- Journal of hand surgery)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון אפריל של הירחון Journal of hand surgery, עולה כי סד קיבוע מותאם אישית עשוי להפחית כאב הנובע מאוסטאוארתריטיס המערבת את מפרק ה- DIP (distal interphalangeal).

החוקרים בקשו להעריך את יעילותו של סד קיבוע מותאם אישית לטיפול בכאבי אוסטאוארתריטיס המופיעים במפרקי ה- DIP.  מדובר בסד המתנתק בקלות, כך שלא נפגעת יכולת התחושה בקצות האצבעות או תנועתיות המפרק.

במחקר הנוכחי נכללו 25 משתתפים (מתוכם 24 נשים) בגיל ממוצע של 58, עם אוסטאוארתריטיס כואבת במפרקי ה- DIP של האצבעות והאגודלים.  19 משתתפים סבלו מכאבים במספר אצבעות ביד אחת או בשתיהן.  סדים הורכבו באופן שיגן על המפרקים וימנע תנועתיות.

הערכת תוצאות הטיפול נעשתה באמצעות שימוש במדד VAS (visual analog scale) וכן במדד Quick Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand, על מנת להעריך את מידת הכאב והמגבלות בקרב המשתתפים.

זמן המעקב הממוצע לאחר שימוש בסד ועד להערכה עמד על 6 חודשים.

מתוצאות המחקר עולה כי הכאב פחת מ- 100% טרם הטיפול ל- 34% בסוף תקופת המעקב.  השינויים במדד Quick Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand לא היו מובהקים סטטיסטית (28 נקודות טרם הטיפול מול 17 נקודות בתום הטיפול).

החוקרים מסיקים כי עפ”י מדד VAS הסד הביא לשיפור במידת הכאב.  יחד עם זאת, סד זה אינו מאפשר תפקוד מלא או מספיק של הגפיים העליונות.

Journal of hand surgery

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה