Ophthalmology Other

טיפול ב-Faricimab הדגים יעילות דומה ל-Aflibercept כנגד בצקת מקולארית סוכרתית בדרגה חמורה (Ophthalmology)

עין

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Ophthalmology עולה כי Faricimab דומה ביעילותו ל-Aflibercept בשיפור חדות הראיה בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית עם חדות ראיה התחלתית של 20/50, או גרוע יותר. הטיפול ב- Faricimab לווה גם בירידה בעובי הרשתית והשיג תוצאות אלו עם מספר זריקות קטן יותר.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתונים משני מחקרים להשוואת Faricimab, מעכב VEGF/Angiopoietin-2 מול Aflibercept, תכשיר נוגד VEGF, בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית וחדות ראיה התחלתית של 20/50 או גרוע יותר. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1:1 לקבלת Faricimab במינון 5 מ”ג כל שמונה שבועות, Faricimab במסגרת משטר טיפול מותאם אישית, או Aflibercept במינון 2 מ”ג כל שמונה שבועות.

התוצאים העיקריים כללו שינויים בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר ועובי שכבת CST (או Central Subfield Thickness) מתחילת המחקר לאורך שנתיים.

לאחר שנתיים, שני משטרי הטיפול ב- Faricimab לוו בשיפור בחדות הראיה לעומת הטיפול ב-Aflibercept (p>0.08). בשתי קבוצות הטיפול ב- Faricimab תועדה ירידה גדולה יותר במדד CST לעומת קבוצת הטיפול ב-Aflibercept לאחר שנה ושנתיים (p<0.01 בכל ההשוואות).

חולים שטופלו ב- Faricimab השיגו CST קטן מ-325 מיקרומטר והעדר עדות לנוזל בתוך הרשתית מהר יותר ועם פחות זריקות, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Aflibercept.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית, טיפול ב- Faricimab הוביל לשינויים דומים בחדות הראיה ושיפור אנטומי גדול יותר עם פחות זריקות, בהשוואה לטיפול ב-Aflibercept לאורך שנתיים.

Ophthalmology, June 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה