Ophth. Other

עדכון ההמלצות לרפואה מונעת בילדים עם דגש על בדיקות ראיה (Pediatrics)

בהצהרה מטעם ה-AAP (American Academy of Pediatrics), שפורסמה בכתב העת Pediatrics, מסבירים המומחים כי ניתן להתבסס על מכשור רפואי לבדיקות סקר להערכת הראיה של ילדים, במטרה לקבוע את הסיכון להפרעות ראיה ביילודים בגיל 12 חודשים, ולחזור על הבדיקות במסגרת ביקורי המעקב מגיל 24 חודשים ועד גיל 5 שנים.

ההצהרה ממליצה על בדיקות חדות ראיה עם סמלים מותאמים לגילאי ילדים בגילאי 4-5 שנים וילדים בגילאי שלוש שנים המשתפים פעולה, ומשנה את ההמלצה לבדיקות סקר שגרתיות בגיל 18 שנים להערכת הסיכון בלבד.

הכותבים ממליצים גם על בדיקת ובחינת החזר אדום ביילודים להערכת אבנורמליות מבנית של העין, דוגמת קטרקט, עכירות קרנית וצניחת עפעף והמלצה על הפניה לרופא עיניים-ילדים להערכת יילודים וילדים עם אבנורמליות עינית ואלו שנכשלו בהערכת הראיה. ההצהרה כוללת בדיקות סקר והמלצות לבדיקה לאורך הילדים ומידע מצטבר אודות כל הכישורים והפרוצדורות הנדרשים לרופאי ילדים.

השינוי בהמלצות לבדיקות סקר להערכת הראיה עם מכשור מתאים כל שנה, החל מגיל 12 חודשים, בהתאם לזמינות הציוד.

המלצות נוספות כוללות המלצה להערכת פרופיל השומנים בדם בילדים בגילאי 9-11 שנים, עדות לחשש הגובר מפני מגפת השמנה, וכן בדיקת סקר שנתית לדיכאון בילדים ומבוגרים צעירים בגילאי 11-21 שנים.

המלצות נוספות כוללות בדיקת המטוקריט או המוגלובין לזיהוי חסר ברזל בגילאי 15 ו-30 חודשים; בדיקת HIV של מתבגרים בגילאי 16-18 שנים; בדיקת סקר לדיספלזיה של צוואר הרחם בגיל 21 שנים במקום הערכת סיכון שנתית בגילאי 11-21 שנים; בדיקת סקר מבוססת בית חולים לזיהוי מחלת לב מולדת, באמצעות מד דופק וסטורציה, לפני שחרור היילודים.

Pediatrics. Published online December 7, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה