Ophth. Other

יתרונות טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי VEGF לפני סטרואידים בחולים עם חסימת וריד הרשתית (מתוך כנס מטעם ה-European Society of Retina Specialists)

מנתונים חדשים עולה כי Aflibercept (אייליה, באייר) ו-Ranibizumab (לוסנטיס, נוברטיס) בטוחים יותר משתלי Dexamethasone לתוך הזגוגית בטיפול בחולים עם CRVO (Central Retinal Vein Occlusion). במהלך הצגת הממצאים בכנס מטעם ה-European Society of Retina Specialists הסבירו החוקרים כי הם מקווים כי הנתונים הללו יסייעו בשינוי הקווים המנחים.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה בין Aflibercept, Ranibizumab ו-Dexamethasone מאחר ואלו הטיפולים המאושרים היחידים ל-CRVO בארצות הברית, בריטניה ומדינות רבות אחרות. הם השלימו הערכה רטרוספקטיבית של 30 חולים שלא קיבלו טיפול קודם וטופלו במרפאה במהלך שנתיים. עשרה חולים טופלו ב- Afilberceptבמינון 2.5 מ”ג, 10 חולים טופלו ב-Ranibizumab במינון 0.5 מ”ג ו-10 חולים טופלו בשתלי Dexamethasone במינון 0.7 מ”ג.

בכל שלוש הקבוצות נרשמה ירידה בעובי הרשתית המרכזית, אך הירידה הייתה מובהקת סטטיסטית רק עם Afilbercept ו-Dexamethasone. למרות שבחולים בקבוצת Afilbercept תועד שיפור ממוצע בחדות הראיה (לפי LogMAR), השינוי לא היה מובהק סטטסיטית.

החוקרים מדווחים כי לא תוארו אירועים חריגים בקבוצת הטיפול במעכבי VEGF, אך בשלושה מבין עשרה חולים בקבוצת הטיפול ב-Dexamethasone תועדה עליה בלחץ תוך עיני.

מהנתונים המוקדמים הללו עולה אפשרות כי מעכבי VEGF ישמשו כטיפול קו-ראשון בחולים עם CRVO, במידה וכמובן אין התווית נגד לטיפול.

החוקרים מודים כמובן כי מדובר במדגם מחקר קטן וכאשר הוצגה שאלה מהקהל בנוגע לתכניות להשלמת מחקר פרוספקטיבי, הסבירו כי בשלב זה עיקר המאמצים שלהם מתרכזים בהגדלת האוכלוסיה הרטרוספקטיבית, אך גם בוחנים נתונים אודות חולים פעילים.

מתוך כנס מטעם ה-European Society of Retina Specialists

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה