Ophth. Other

ההשפעות קצרות הטווח של טיפול מקומי בטיפות Restasis בעין תותבת (Eye)

במאמר שפורסם בכתב העת Eye מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי לטיפול מקומי בטיפות Restasis (Cyclosporine A בריכוז 0.05%) תוצאות משביעות רצון בטיפול בעין תותבת עם הקלה ניכרת בתסמינים העיניים בכל המטופלים לאחר טיפול במשך חודש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בטווח הארוך עין תותבת מעוררת הופעת דלקת אזורית. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעות קצרות הטווח של טיפול מקומי בטיפות Cyclosporine A בריכוז 0.05% בחולים עם אי-נוחות עינית עקב עין תותבת.

מדובר במחקר פרוספקטיבי שכלל סדרת מקרים. החולים שהרכיבו עין תותבת אחת במשך למעלה מחמש שנים גויסו למחקר בין החודשים מרץ עד יולי בשנת 2013. המשתתפים קיבלו הדרכה לשימוש בטיפות העיניים פעמיים ביום. במהלך המחקר נערכו בדיקות לפני הטיפול ולאחר חודש ושלושה חודשי טיפול. החוקרים בחנו את מדד התסמינים העיניים, מדד אבנורמליות בשולי העפעפיים, מבחן שירמר וכמות הדמעות באמצעות בדיקת OCT (Optical Coherence Tomography).

מדגם המחקר כלל 20 משתתפים (בגיל ממוצע של 60.1 שנים). החוקרים מדווחים על שיפור בתסמינים העיניים לאחר טיפול במשך חודש אחד בכל החולים (מדד תסמינים עיניים לפני טיפול של 76.83 לעומת 46.75 לאחר טיפול). לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית במדד אבנורמליות בשולי העפעפיים או בכמות הדמעות. תואר שיפור במבחן שירמר לאחר טיפול במשך שלושה חודשים (לפני טיפול 6.70 ולאחר טיפול 11.40, p<0.001).

Eye (Lond). 2014 Oct;28(10):1212-7

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה