Ophth. Other

הקשר בין הפרעת ראיה ובין משך השינה (BMC Ophthalmol)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Ophthalmology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין ליקוי ראיה ובין שינה קצרה וארוכה יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין ליקוי ראיה ובין עליה בשיעורי התמותה וכן דיכאון ומחלות לב וכלי דם. ממחקרים אפידמיולוגים עולה קשר בין משך שינה ובין סיבוכים רפואיים, אך אלו לא לקחו בחשבון את ההשפעה של הפרעת ראיה. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין ליקוי ראיה ובין משך השינה באמצעות נתוני NHIS (National Health Interview Survey). כמו כן, הם ביקשו להעריך אם מוצא/גזע משפיעים על הקשר באופן שאינו תלוי במשתנים סוציו-דמוגרפיים או רפואיים.

הסקירה התבססה על נתוני NHIS משנת 2009 אודות קרוב ל-30,000 משתתפים. NHIS הינו סקר חתך של משקי בית, כאשר איש צוות מיומן אסף נתונים במהלך ראיונות פנים מול פנים וכן נתונים סוציו-דמוגרפיים והרגלי שינה, כמו גם אבחנה של מחלות כרוניות.

מהנתונים עולה כי גיל המשתתפים הממוצע עמד על 48 שנים, כאשר 56% היו נשים. 49% מהמשתתתפים דיווחו על משך שינה קצר ו-23% דיווחו על משך שינה ארוך. ליקוי ראיה תועד ב-10% מהמשתתפים. מניתוח סטטיסטי של הנתונים עלה קשר מובהק בין ליקוי ראיה ובין משך שינה קצר (יחס סיכויים של 1.6) ומשך שינה ארוך (יחס סיכויים של 1.6). קשרים אלו נותרו גם במודלים שונים שסווגו לפי קבוצות אתניות שונות.

החוקרים כותבים כי כאשר בוחנים את נתוני השינה יש לקחת בחשבון נוכחות הפרעות ראיה כגורם חשוב העשוי להשפיע על משך השינה של הנבדקים.

BMC Ophthalmol. 2014;14(115)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה