Ophth. Other

הערכת ההשפעה של טיפול ב-Talfuprost ללא חומרים משמרים (J Ocul Pharmacol Ther)

במסגרת מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of Ocular Pharmacology and Therapeutics, בחנו החוקרים את ההשפעה של טיפול ב-Talfuprost ללא חומר משמר על הקרנית ומצאו כי מדובר בטיפול יעיל ובטוח להפחתת הלחץ התוך-עיני.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי להערכת חולים שקיבלו מרשם חדש לטיפול ב- Talfuprost ללא חומר משמר. כל המשתתפים עברו הערכה עינית מקיפה (כולל לחץ תוך-עיני ועובי שכבת קרנית מרכזית) והערכה מיקרוסקופית של הקרנית, בתחילת המחקר ולאחר 12 חודשים. קבוצת ביקורת שכללה משתתפים בריאים נבחרה ונבדקה באותה עת.

75 משתתפים (16 ביקורות, 20 חולים שלא קיבלו טיפול קודם ו-39 חולים שקיבלו טיפול קודם) נכללו במחקר. בתחילת המחקר, הלחץ התוך-עיני עמד על 16, 21.5 ו-18 מ”מ כספית; לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בעובי הקרנית המרכזית. תאי אפיתל, פעילות קרטוציטים, מספר תאי עצב תת-בזאליים ודרגת פיתול העצבים הייתה דומה, בחולים שלא קיבלו טיפול קודם ובביקורות, בעוד שבחולים שקיבלו טיפול קודם מספר נמוך משמעותית של תאי האפיתל ותאי העצב בשכבה תת-בזאלית של הקרנית, הפעלת קרטוציטים ופיתול משמעותי יותר של עצבים. לאחר 12 חודשים, הלחץ התוך-עיני ירד בשתי קבוצות החולים (p<0.001), ללא שינוי בעובי שכבת הקרנית המרכזית.

בחולים שקיבלו טיפול קודם זוהה שיפור במספר מדדים: עליה בתאי אפיתל, ירידה פעילות קרטוציטים, עליה במספר תאי עצב בקרנית וירידה בפיתול עצבים. בחולים שלא קיבלו טיפול קודם לא תועדו שינויים משמעותיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במאזן בין יעילות וסבילות, תכשירים בעלי רעילות נמוכה מלווים בשכיחות נמוכה יותר של תופעות לוואי וסבילות והיענות גבוהות יותר לטיפול.

J Ocul Pharmacol Ther. 2013

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה