Ophth. Other

זריקות Ranibizumab מביאות לשיפור מהירות הקריאה (JAMA Ophthalmol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם חסימה של וריד הרשתית המטופלים ב-Ranibizumab (לוסנטיס) חל שיפור במהירות הקריאה.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם BRVO (Branch Retinal Vein Occlusion) או CRVO (Central Retinal Vein Occlusion) חלה עליה ממוצעת מ-12.4 ל-16.3 מילים לדקה עם טיפול ב- Ranibizumab, בהשוואה לטיפול דמה לאחר שישה חודשים.

החוקרים בחנו נתונים משני מחקרים קודמים להערכת Ranibizumab בטיפול בחסימת וריד הרשתית. הם קבעו כי לשיפור בחדות הראיה שתועד במחקרים אלו הייתה השפעה תפקודית מדידה בחולים המטופלים. לתוצאות חשיבות רבה מאחר שמספקות דרך למדידת השיפור בתפקודי הראיה לאחר הטיפול.

שני המחקרים היו בשלב 3 ובחנו את היעילות של שש זריקות Ranibizumab לטיפול בבצקת מקולארית משנית ל-BRVO ו-CRVO. במחקר Study of the Efficacy and Safety of Ranibizumab Injection in Patients With Macular Edema Secondary to Branch Retinal Vein Occlusion (BRAVO) נכללו 397 משתתפים ובמחקר Study of the Efficacy and Safety of Ranibizumab Injection in Patients With Macular Edema Secondary to Central Retinal Vein Occlusion (CRUISE) נכללו 392 משתתפים. המשתתפים חולקו באקראי לאחת משלוש קבוצות, טיפול חודשי ב- Ranibizumab לתוך הזגוגית (0.3 או 0.5 מ”ג) או זריקות דמה. הניטור במהלך שנה כלל מבחני קריאה.

בכל הקבוצות חל שיפור במהירות הקריאה, אך השיפור היה גדול יותר בקרב מטופלים ב- Ranibizumab. בחולים עם BRVO שטופלו במינון של 0.5 מ”ג קצב הקריאה היה מהיר ב-31.1 מילים לדקה לאחר שישה חודשים, בהשוואה לשיפור של 15.0 מילים לדקה בקבוצת הפלסבו (p=0.007). בחולים עם CRVO שטופלו במינון של 0.5 מ”ג נרשם שיפור של 20.5 מילים לדקה, בעוד שבקבוצת הפלסבו נרשם שיפור של 8.1 מילים לדקה (P=0.01). העליה הגדולה ביותר במהירות הקריאה תועדה במשתתפים שקראו פחות מ-40 מילים לדקה בתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השיפור בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר של 15 אותיות, או יותר, עמד בקורלציה עם העליה במהירות קריאה של 12.3 (BRVO) ו-15.8 (CRVO) אותיות לדקה.

JAMA Ophthalmol. Published online May 9, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה