Ophth. Other

הרכבת רטייה לעין לתקופה ממושכת מאיצה תיקון עין עצלה (מתוך הכנס השנתי ה-39 מטעם ה-American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabismus)

ממחקר חדש שתוצאותיו הוצגו במהלך הכנס השנתי ה-39 מטעם ה-American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabismus עולה כי הרכבת רטייה לעין למשך שש שעות ביום, במקום שעתיים ביממה, עשויה להיות מאתגרת יותר, אך עשויה להביא לשיפור משמעותי בילדים לאחר עשרה שבועות.

החוקרים בחנו את הגישה הנ”ל במסגרת המחקר שכלל 167 ילדים לאחר כשלון שיפור בעין עצלה לאחר 12 שבועות של הרכבת רטייה לעין במשך שעתיים ביום. לאחר תקופת הרצה של 12 שבועות, או יותר, החוקרים בחנו כל שיפור בחדות הראיה לאחר עשרה שבועות בין ילדים שחולקו באקראי להמשך פרוטוקול הרכבת רטייה לשעתיים ביממה, בהשוואה לאלו שהרכיבו את הרטייה במשך שש שעות ביום.

מרבית מבין 146 הילדים במחקר זכו לשיפור בעל משמעות קלינית בחדות הראיה בעין העצלה, לדוגמא, ב-75% חל שיפור של שתי שורות, או יותר, עם הרכבת משקפיים בלבד.

החוקרים מסבירים כי ממצאי המחקר מעידים על שתי מסקנות שונות: ראשית, במידה ולאחר הרכבת רטייה שעתיים ביום, למשך 12 שבועות, נותרים עדיין שרידי עין עצלה, ניתן להעלות את משך הרכבת הרטייה לשש שעות ביממה עם שיפור נוסף. בנוסף, במקום התחלת טיפול המבוסס על הרכבת הרטייה במשך שעתיים ביממה וגדלת משך הטיפול כל יום, ניתן לומר כי אם רוצים להביא לתוצאות האופטימאליות מהר ככל הניתן, ניתן להתחיל מראש עם הפרוטוקול האינטנסיבי יותר.

לדברי החוקרים, בכוונתם להציג את המחקר החדש בכנס ARVO (Association for Research in Vision and Ophthalmology) בסיאטל, להערכת הגורמים הקשורים בהיענות להרכבת הרטייה וחוסר היענות בילדים עם עין עצלה.

ללא קשר למספר השעות בהם הרכיבו הילדים את הרטייה, יש להקפיד על ייעוץ בנוגע לחשיבות ההיענות לטיפול. ילדים רבים צפויים להתנגד להרכבת הרטייה תחילה וטיפול מוצלח דורש הקפדה ועידוד רב מצד בני המשפחה, שכנים, מורים וכן הלאה. לעיתים קרובות הילדים יתרגזו, אך בסופו של דבר ילמדו לא להסיר את הרטייה. אפשרות נוספת היא לתגמל את הילד במידה ומסכים להשאיר את הרטייה לפרק הזמן הנדרש.

החוקרים מצאו כי השיפור בחדות הראייה היה גדול יותר עם הרכבת רטייה לעין במשך שש שעות ביממה, ממצאים התומכים בגישה זו כאחת האפשרויות בילדים עם עין עצלה, לאחר כשלון גישת טיפול המבוססת על הרכבת הרטייה במשך שעתיים ביממה.

מתוך הכנס השנתי ה-39 מטעם ה-American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabismus

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה