Ophth. Other

הקשר בין כאבי ראש והפרעות ראיה בילדים (מתוך כנס American Academy of Ophthalmology and Asia-Pacific Academy of Ophthalmology)

הפרעות ראיה ובעיות אחרות הקשורות בעיניים אינם קשורים להישנות כאבי ראש בילדים, גם אם כאבי הראש מופיעים כאשר הילד מכין שיעורי בית או משימות ויזואליות אחרות, כך לפי תוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-American Academy of Ophthalmology and Asia-Pacific Academy of Ophthalmology.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית שכללה 158 ילדים עד גיל 18 שנים, שפנו למרפאת עיניים לילדים בשל כאבי ראש, בין השנים 2002-2011.

החוקרים ביקשו להשוות בין ילדים בהם הייתה התוויה להרכבת משקפיים ובין אלו שלא נדרשו למשקפיים, ולבחון אם כאבי הראש השתפרו עם תיקון הראיה. בסופו של דבר, בשתי הקבוצות התוצאות היו דומות וכאבי הראש לא השתנו.

כל הילדים עברו בדיקת עיניים מקיפה והתוצאות נבחנו אל מול הרשומות הרפואיות הקודמות שלהם (בדיקות עיניים וטיפול רפואי אחר).

לא זוהתה קורלציה משמעותית בין נוכחות אבי ראש וצורך בתיקון ראייה. במעט למעלה מ-75% מהילדים, בריאות העין ומבחני הראיה נותרו תקינות או ללא שינוי מבדיקות קודמות.

בילדים שהרכיבו משקפיים לא נרשמה שכיחות גבוהה יותר של מרשמים חדשים כאשר פנו בשל כאבי ראש. למרות ש-14% דיווחו כי כאבי הראש הופיעו כאשר עסקו במשימות ויזואליות, דוגמת שיעורי בית, ו-90% דיווחו על תסמינים ויזואליים הקשורים בכאבי הראש, החוקרים קבעו כי הצורך בתיקון ראיה לא זוהה כגורם משמעותי.

כ-30% מהילדים  סבלו מהפרעות אופתלמולוגיות שעלו על הצורך בתיקון ראיה פשוט, כולל עין עצלה, פזילה ומצבים אחרים וחמורים יותר. היסטוריה משפחתית של מיגרנה תועדה ב-17% מהמקרים.

מרבית כאבי הראש חלפו עם הזמן. לפי דיווח ההורים, 76.4% מכלל המשתתפים דיווחו על שיפור, כולל אלו עם תיקון רפרקטיבי (71.9%) ואלו ללא מרשמים חדשים (78.2%), עם הבדל לא-משמעותי בין שתי הקבוצות. המחקר לא בחון את הגורם בפועל לכאבי הראש.

בדומה, בילדים שקיבלו מרשמים חדשים לא תועד סיכוי גבוה יותר להפוגה בכאבי הראש, בהשוואה לאחרים.

American Academy of Ophthalmology (AAO) and Asia-Pacific Academy of Opthalmology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה