Ophth. Other

הערכת תוצאות הטיפול ב-Tafluprost ללא חומר-משמר (Expert Opin Drug Saf.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Expert Opinion on Drug Safety עולה כי טיפול ב-Tafluprost (ספלוטן) ללא חומר-משמר הינו טיפול יעיל ובטוח, ללא פגיעה במשטח העין או באיכות החיים של חולים עם יתר לחץ דם תוך-עיני או חולים עם גלאוקומה. 

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות של Tafluprost ללא-חומר משמר בטיפול בחולים עם אבחנה חדשה ולאשר את התועלת של הטיפול בהפחתת לחץ תוך-עיני.

מדגם המחקר כלל חולים שלא קיבלו טיפול קודם, שעברו בדיקת עיניים, כולל הערכת איכות החיים. כל הבדיקות נערכו בתחילת המחקר ושוב לאחר חודש ולאחר חצי שנה.

28 חולים נכללו במחקר וטופלו ב- Tafluprost, פעם ביום, בשעות הערב.

מדדי TF-BUT עלו מ-9 בתחילת המחקר ל-10 לאחר חודש ו-9 לאחר חצי שנה. באף אחת מהעיניים לא אובחנה צביעה של הקרנית. איכות החיים עמדה על 91.6 בתחילת המחקר ועל 95.8 לאחר שישה חודשים. תופעות הלוואי במהלך תקופת המעקב היו מעטות , כאשר שלושה חולים דיווחו על תחושת צריבה בעין וחולה אחד פיתח אודם בעין.

הירידה הממוצעת בלחץ התוך-עיני עמדה על 5.5 מ”מ כספית. חציון הלחץ התוך-עיני בתחילת המחקר היה 18.7 מ”מ כספית; עמד על 14 מ”מ כספית לאחר חודש ועל 16 מ”מ כספית לאחר חצי שנה (p<0.0001).

אף אחד מהחולים לא פיתח מחלה של משטח עין ואיכות החיים נשמרה. לפיכך, החוקרים קובעים כי Tafluprost ללא-חומר משמר הינו טיפול יעיל ובטוח למשטח העין לאחר שישה חודשי טיפול יומי.

Expert Opin Drug Saf. 2012 Jul;11(4):519-25

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה