Ophth. Other

ההשפעה של עונת השנה על לחץ תוך-עיני ושדות ראיה (מתוך הכנס השנתי מטעם ARVO)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי מטעם ARVO (Association for Research in Vision and Ophthalmology) עולה כי הלחץ התוך-עיני ורגישות שדות ראיה מגיעים לשיא בחודשי החורף, בעיקר בחולים עם גלאוקומה בשלב מוקדם.

ההשפעה של עונת השנה הייתה גדולה בהרבה באזורים בהם ישנה שונות קיצונית במזג האוויר בין עונות השנה. לדוגמא, גודל ההשפעה במדינות בצפון ארצות הברית במדינות כמו מישיגן ומינסוטה, היה גבוה פי חמש בהשוואה למדינות בדרום דוגמת קליפורניה, פלורידה וטקסס.

החוקרים בחנו את נתוני הלחץ התוך עיני ושדות ראיה, להערכת שונות עונתית במהלך כ-33,000 ביקורים של 1,636 נבדקים, במהלך חציון של 12.5 שנים. 22 המרפאות שלקחו חלק במחקר OHTS (Ocular Hypertension Treatment Study) חולקו לשישה אזורים גיאוגרפיים בעלי אקלים דומה: אטלנטי, מרכז, צפון, צפון-מערב, דרום-מזרח ומערב.

מהסקירה עולה כי שונות עונתית בלחץ התוך-עיני תוארה בכל ששת האזורים האמורים. השונות הגיעה לשיא בחודשים ינואר-פברואר; גודל השונות נע בין 0.14 מ”מ כספית ועד 0.39 מ”מ כספית. בנוסף, בחמישה מבין האזורים הללו זוהתה שונות עונתית מובהקת סטטיסטית ברגישות שדות הראייה; שונות שנעה בין 0.04-0.13 dB.

החוקרים טוענים כי הממצאים צפויים לשפוך אור על תהליך המחלה ועשויים גם לסייע בהפחתת השונות בין בדיקות של אותו מטופל. הם מציינים כי המשמעות הקלינית של ממצאים אלו אינה-ברורה ולא ידוע אם ישנו קשר סיבתי עם מזג האוויר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ARVO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה