Ophth. Other

הבטיחות והתועלת של Tafluprost בטיפול בגלאוקומה בלחץ תקין (Jpn J Ophthalmol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי הטיפול ב- Tafluprost נמצא בטוח ויעיל בחולים עם גלאוקומה בלחץ תקין ולחץ פתיחה של עד 16 מ”מ כספית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה על הלחץ התוך-עיני והבטיחות של תמיסת Tafluprost 0.0015% בחולים עם NTG (Normal Tension Glaucoma) ולחץ תוך-עיני של עד 16 מ”מ כספית.

מדגם המחקר כלל חולים עם NTG ולחץ תוך-עיני של 16 מ”מ כספית, או פחות. במהלך המחקר ניתן טיפול ב- Tafluprostפעם ביום, למשך 12 שבועות. החוקרים עקבו גם אחר הופעת תופעות לוואי ותגובות לטיפול התרופתי.

מבין 44 משתתפים במחקר, 41/44 עיניים (93.2%) השלימו את המחקר. הלחץ התוך-עיני בתחילת המחקר עמד על 13.2 מ”מ כספית בעיניים בקבוצת המחקר ו-13 מ”מ כספית בעיניים המקבילות, הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. הלחץ התוך-עיני שתועד לאחר 12 שבועות בקבוצת ההתערבות עמד על 10.2 מ”מ כספית, לעומת 12.1 מ”מ כספית בקבוצת הביקורת.  ההבדלים בלחץ התוך עיני בין העיניים בקבוצת המחקר והעיניים בקבוצת הביקורת היו מובהקים סטטיסטית (p<0.0001).

שיעורי ההיארעות המצטברים של תופעות לוואי עמדו על 58.5% לאחר 12 שבועות. גרד עיני היה תופעת הלוואי הנפוצה ביותר (29.3%). כל תופעות הלוואי נסבלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Tafluprost הביא לירידה משמעותית בלחץ התוך-עיני בחולים עם NTG ולחץ תוך-עיני של עד 16 מ”מ כספית. יתרה מזאת, הטיפול נמצא בטוח לשימוש.

. Jpn J Ophthalmol

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה