Ophth. Other

התועלת של משקפיים כטיפול היחיד ב-Strabsimic Amblyopia (מתוך Ophthalmology)

משקפיים כטיפול היחיד עשויים להביא לשיפור ואף החלמה של הראיה בילדים עם Strabsimic Amblyopia, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Ophthalmology.

הממצאים צפויים לעודד רופאים לשקול המלצה על הרכבת משקפיים עד שלא חל שיפור נוסף, בטרם מתן טיפולים אחרים.

מדגם המחקר כלל 146 ילדים בגילאי 3-7 שנים. מבין אלו, 52 ילדים עם Strabsimic Amblyopia שלא קיבלו טיפול קודם ו-94 ילדים עם עין עצלה על-רקע מספר מנגנונים.

החוקרים התאימו למשתתפים משקפיים ובחנו את חדות הראיה שלהם אחת לתשעה שבועות, עד שלא חל עד שיפור בחדות הראיה.

לאחר 18 שבועות, בקבוצת הילדים עם עין עצלה נרשם שיפור בחדות הראיה של 2.6 logMAR שורות. חדות הראיה בעין העצלה של 41 ילדים (32%) השתפרו למרווח של עד שורה אחת מחדות העין המקבילה, תוצאה שענתה על הגדרת ריפוי.

בילדים עם Strabsimic Amblyopia נרשם שיפור ממוצע של 3.2 logMAR שורות, שהיה מובהק משמעותית יותר משיפור של 2.3 logMAR שורות שתועד בילדים עם עין עצלה על-רקע מספר מנגנונים.

בקרב הילדים עם חדות הראיה הטובה ביותר בתחילת המחקר תועד השיפור הגדול ביותר בחדות הראיה של העין העצלה (3.6 logMAR שורות, בהשוואה ל-2.1 logMAR שורות באלו עם חדות הראיה הגרועה ביותר בתחילת המחקר, p=0.002). עם זאת, לא נמצא קשר בין שיפור בחדות הראיה בעין העצלה ובין חדות הראייה בעין העצלה, Spherical Equivalent Refractive Error, גיל, או היקף הפזילה בתחילת המחקר.

מומחים בתחום הופתעו כי היקף הפזילה לא השפיע על שיעורי ההצלחה.עם זאת, הפתעה גדולה יותר נבע ממשך הזמן בו חל שיפור בחדות הראיה של הילדים. למרות ש-90% מהילדים הגיעו לפלאטו לאחר 18 שבועות, בחלק השיפור נמשך עד 45 שבועות.

החוקרים מודים כי אינם בטוחים מדוע משקפיים כה יעילות בטיפול בחולים אלו. למרות מגבלות המחקר, בעיקר העדר קבוצת ביקורת, מדובר במחקר פרוספקטיבי ולכן החוקרים מאמינים כי מדובר בתוצאות בעלות משמעות.

Ophthalmology . Published online September 29, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה