Ophth. Other

ההשפעה של הפרעת ראיה על איכות החיים של ילדים (Br J Ophthalmol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת British Journal of Ophthalmology עולה כי הפרעות ראיה משפיעות לרעה על איכות החיים של ילדים, עם קורלציה בין הפגיעה באיכות החיים ובין חדות הראיה לרחוק ולקרוב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע היטב כי לליקוי ראיה השפעה שלילית על איכות החיים במבוגרים. אולם, לא ידוע רבות אודות ההשפעה של הפרעות ראיה בילדות. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה של הפרעות ראייה על איכות החיים של ילדים.

החוקרים מציינים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון שכלל קבוצת השוואה של ילדים עם ליקוי ראייה.

החוקרים השוו את איכות החיים של ילדים עם ליקוי ראיה (24 ילדים, 18 בנים ו-6 בנות) אל מול ביקורות תואמות בגיל (24 ילדים, 18 בנים ו-6 בנות) באמצעות שאלון Low Vision Quality of Life Questionnaire. הם התמקדו בגורמים העשויים לשמש כגורמים המנבאים איכות חיים (גיל וחדות ראיה לרחוק ולקרוב).

מהתוצאות עולה כי בילדים עם הפרעות ראייה, מדדי איכות החיים היו נמוכים יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת (P<0.001), עם ירידה של 35.6% במדד איכות החיים הכולל. מדדי איכות החיים בילדים עם ליקוי ראיה עמדו במתאם עם חדות הראיה לרחוק ולקרוב (p<0.05). גורמים אלו וגיל המשתתפים עשויים לנבא כ-38% מהשונות הנ”ל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לקחת בחשבון את ההשפעות של איכות חיים ירודה והם קוראים לערוך מחקרים נספים במטרה להעריך את התועלת של תוכניות שיקום שונות על איכות החיים.

Br J Ophthalmol. 2011;95(5):642-645.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה