Ophth. Other

טיפול ב-Triamcinolone מסייע לטיפול בלייזר בבצקת מקולארית בחולי סוכרת (Ophthalmology)

טיפול מוקדם בזריקות לתוך הזגוגית של Triamcinolone Acetonide מביא לשיפור בטיפולי לייזר בחולי סוכרת עם בצקת מקולארית, כך מדווחים חוקרים מאוסטרליה במאמר חדש שפורסם ב-Ophthalmology. עם זאת, לאור תופעות הלוואי, החוקרים קוראים לעקוב בזהירות אחר החולים.

לדברי החוקרים, בעבר הם הוכיחו כי טיפול תוך-עיני בסטרואידים עשוי להביא לשיפור הראייה בחולים שלא הגיבו לטיפול בלייזר. המשמעות היא שהמחקר הנוכחי אינו תומך בשילוב של טיפול חדש, טיפול תוך-עיני בסטרואידים, עם הטיפול הסטנדרטי, לייזר.

מדגם המחקר כלל 84 עיניים ב-54 חולי סוכרת. 42 עיניים חולקו באקראי לטיפול ב- Triamcinolone וטיפולי לייזר, בעוד שיתר 42 העיניים טופלו בלייזר בלבד.

לאחר שנתיים, ב-36% מהעיניים שקיבלו טיפול משולב  תועד שיפור של 10 אותיות ומעלה בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר, בהשוואה ל-17% מהעיניים שטופלו בלייזר בלבד.

בשנה השניה נדרש לפחות טיפול חוזר אחד ב-69% מהעיניים להן ניתן טיפול משולב, בהשוואה ל-45% מהעיניים בהן ניתן טיפול לייזר בלבד; הבדל זה לא היה מובהק סטטיסטית. כמו כן, ב-17 מבין 28 העיניים הפאקיות (61%) בקבוצת הטיפול המשולב נדרשה הסרת קטרקט, בהשוואה לאף אחת מהעיניים בקבוצת הטיפול בלייזר בלבד.

בנוסף, ב-64% מהעיניים בקבוצת הטיפול המשולב נדרש טיפול בלחץ תוך-עיני מוגבר, בהשוואה ל-24% מהעיניים שטופלו בלייזר בלבד.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא להערכת התועלת האפשרית של סטרואידים על בצקת מקולארית. יתרה מזאת, ההשפעה המועילה מופיעה רק לאחר שנה או שנתיים, עדות לחשיבות הצורך במעקב ארוך-טווח הדוק אחר חולים אלו.

Ophthalmology 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה