מחקר חדש נועד לבחון בשיטות טובות יותר להצגת ולימוד נושאים מורכבים ברפואת עיניים, באמצעות סימולציות ממוחשבות תלת-ממדיות, וטכנולוגיות מולטימדיה אינטראקטיביות.
החוקרים פיתחו אנימציות תלת-ממדיות ותוכנות מחשב אינטראקטיביות, להצגת האופי הנוירואופתלמולוגי של מערכת הראיה, כולל אנטומיה, פיזיולוגיה ופתופיזיולוגיה של השרירים החוץ-עיניים ו-Oculomotor Cranial Nerve, וכן את השינויים באישונים בעקבות מחלות נוירולוגיות.
החוקרים השוו את יעילות שיטת ההוראה הזו, עם שיטות ההוראה המקובלות, במחקר שנערך באוניברסיטת וינה, וכלל 100 סטודנטים לרפואה, שהשלימו מבחן עם שאלות מרובות-בריריה ושאלון.
מהתוצאות עולה כי המחקר ההשוואתי מצא כי הסטודנטים השיגו תוצאות טובות יותר באופן משמעותי במבחן (80%), בהשוואה לקבוצת הביקורת (63%), עם הבדל של 17 +/- 5% (p=0.004). מהשאלונים עולה כי הסטודנטים הביעו גישה חיובית לתוכנה, עם העדפה ברורה להגביר את מספר הנושאים והטכניקות הנלמדות בצורה זו.
לסיכום, טכנולוגיה המשלבת אנמציות ממוחשבות תלת-ממדיות עשויה לשפר באופן משמעותי את איכות ויעילות ההוראה, והצגת נושאים מורכבים ברפואת עיניים.
Ophthalmic Physiol Opt. 2006 Jan;26(1):40-9
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!