Ophth. Other

כימותרפיה עשויה לדחות התפתחות גידול חדש בחולים עם Hereditary Retinoblastoma (מתוך הכנס השנתי של AAO ו-APAO)

ממחקר חדש, שהוצג בכנס American Academy of Ophthalmology, עולה כי בחולים עם Hereditary Retinoblastoma (Hereditary RB), טיפול כימותרפיה סיסטמי ראשוני, עשוי לעכב גדילת גידול חדש עם הזמן, ויאפשר טיפול מקומי בגידולים אלו.

בעשור האחרון, כימותרפיה הפכה לטיפול הראשון במקרים של רטינובלסטומה. אחת היתרונות בטיפולי כימותרפיה, מלבד אפשרות להימנע מהקרנות חיצוניות, היא הורדת היארעות Pineal Blastoma.

החוקרים בחנו גם את העיניים בכדי לקבוע אם בחולים עם Hereditary RB, שטופלו בכימותרפיה, היתה היארעות נמוכה יותר של התפתחות גידולים. בכדי לענות על שאלה זו, החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את גליונות 58 חולים עם Hereditary RB, שקיבלו טיפול כימותרפיה ראשוני בין ינואר 1996 ואוגוסט 2005.

החוקרים הוציאו מהתיקים נתונים אודות מין, גיל בעת אבחנה, סיפור משפחתי של רטינובלסטומה, צד המחלה, מספר גידולים בכל עין, Reese-Ellsworth Grouping, תאריכי התחלת וסיום כימותרפיה, משטר כימותרפיה, הצורך בהקרנות חיצוניות, והתפתחות ומיקום גידולים חדשים לאחר התחלת טיפול כימותרפי.

מבין 58 המשתתפים, 48 סבלו ממעורבות בילטארלית בעת האבחנה וב-13 היה סיפור משפחתי. חציון הגיל בעת האבחנה עמד על 6.6 חודשים. מבין 106 העיניים עם גידולים בעת אבחנה, 52 סווגו כ-Reese Wllsworth I-III , ו-54 כ- Reese Ellsworth IV-V.

בזמן ניתוח הממצאים, כל המשתתפים היו בחיים, עם חציון מעקב מאבחנה של 5 שנים. ב-7 חולים (12%), התפתחו סה”כ 36 גידולים חדשים ב-11 עיניים, כולל 6 גידולים במקולה, 16 בקו המשווה, ו-14 בפריפריה. חציון הגיל בעת האבחנה לאחר התחלת כימותרפיה עמד על 1.6 חודשים, וחציון הזמן מהתחלת כימותרפיה עד לאבחון הגידול עמד על 3 חודשים. בגיל שנתיים, ההיארעות המצטברת של גידולים חדשים עמדה על 10%.

החוקרים מצאו קורולציה משמעותית בין היארעות מוגברת של גידול חדש וגיל צעיר מ-6 חודשים (p<0.001), סיפור משפחתי של רטינובלסטומה (P<0.001), ו-Reese Ellsworth I-III (P=0.021).

לדברי החוקרים, כימותרפיה ככל הנראה מעכבת התפתחות גידול חדש עם הזמן, בניגוד למניעת התפתחות גידול חדש. בהנחה שהערכה זו מדויקת, החוקרים מאמינים כי לטיפול עשויה להיות השפעה בולטת. ידוע כי גידולם יכולים להתפתח במהלך טיפול כימותרפי, אך הדבר עשוי להעיד בסופו של דבר כי יש להשתמש בטיפול פחות אינטנסיבי בגידולים החדשים הללו. אין ספק, כי גידולים קטנים הרבה יותר מתאימים לטיפולים מקומיים, שאינם גורמים נזק אינטרינזי לעין או לראיה.

2006 Joint Meeting of the AAO and APAO: Abstract PA026. Presented November 13, 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה