Ophth. Other

חשיבות בדיקות עיניים ותיקון ראיה בחולי סוכרת (MMWR)

מניתוח נתוני National Health and Nutrition Examination Survey לתקופה שבין 1999-2004, עולה כי הרכבת משקפיים או עדשות מגע עשויות לסייע לקרוב לשני שליש מחולי הסוכרת המבוגרים הסובלים מהפרעות ראיה.

הממצאים מדגישים את חשיבות בדיקות הסקירה והטיפול לתיקון הפרעות ראיה הניתנות לטיפול, בחולי סוכרת, במטרה להפחית את הסיכון לנזק ולשפר את איכות החיים באוכלוסיה זו.

מתוצאות המחקר עולה כי שכיחות הפרעות ראיה והפרעות ראיה הניתנות לתיקון בחולי סוכרת מבוגרים עמדו על 11% ו-7.2%, בהתאמה. ממצאים אלו מצביעים על האפשרות לתיקון חדות הראיה ב-65.5% מהמקרים באמצעות משקפיים או עדשות מגע מתאימות. תיקון אופטי הביא לשיפור גדול יותר בחדות הראיה בחולים עם הפרעה קלה, בהשוואה לחולים עם הפרעה קשה (73.4% לעומת 9.1%).

למרות ששכיחות הפרעות ראיה הניתנות לתיקון היתה דומה בחולי סוכרת מבוגרים בגיל 65 ומעלה, ובחולים בגילאי 20-64 (7.3% לעומת 7.2%), הסיכוי להפרעה הניתנת לתיקון היה גבוה יותר בקרב חולים צעירים, בהשוואה למבוגרים (89.2% לעומת 46.4%).

מ-CDC נמסר כי למרות שבדיקות עיניים פשוטות ומרשם מתאים להרכבת משקפיים או עדשות מגע עשוי לתקן את מרבית הפרעות הראיה, חולי סוכרת מצויים בסיכון מוגבר גם לסיבוכים אוקולריים, דוגמאת רטינופתיה, וצריכים לעבור בדיקות עיניים שנתיות, בכדי להבטיח אבחון וטיפול מוקדמים.

MMWR. 2006;55:1169-1191

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה