Ophth. Other

תוצאות טיפול בקטרקט מולד טובות יותר כאשר הטיפול דו-צדדי (Br J Ophthalmol)

ממחקר חדש עולה כי השתלת עדשות תוך-עיניות בלשכה האחורית (posterior chamber) לטיפול בקטרקט מולד הינה טיפול בטוח והתוצאות טובות יותר כאשר מבוצע בשתי העיניים. קיימת מחלוקת באשר לביצוע הטיפול במהלך שנת החיים הראשונה, התוצאות לטווח הארוך טרם נקבעו.

לכן סקרו החוקרים את התוצאות קרב 18 חולים שטופלו ב-Bristol Eye Hospital במהלך השנה הראשונה לחייהם. הגיל הממוצע בזמן הניתוח עמד על 15 שבועות, ומשך תקופת המעקב הממוצעת עמדה על 95 חודשים. 8 חולים טופלו בעין אחת ו-10 טופלו בשתי העיניים.

במהלך תקופת המעקב, סבלו המטופלים מ-“Myopic Shift” בין זמן הניתוח ולאחר 36 חודשים, שהיה מוגבר בקרב אלו שטופלו בעין אחת. במקרים רבים, נמשך המצב עד הרפרקציה האחרונה המתועדת.

מחצית מהחולים בקבוצה הטיפול הבילטארלי השיגו חדות ראיה של 6/18 או טוב יותר, בעוד שרק 38% מאלו בקבוצת הטיפול היונילטארלי זכו לחדות ראיה של 6/60 או טוב יותר.

כמו כן, החוקרים שמו לב כי רק אחת מהעיניים המטופלות לא נזקקה ל-Capsulotomy בשלב מאוחר יותר. יתרה מזאת, החוקרים כותבים כי לאחר ביצוע קפסולוטומיה, הם הופתעו מצפיפות העכירות למרות שיכלו לראות את הפונדוס ולבצע רפרקציה.

הסיבוכים השכיחים ביותר היו ערפול ראיה (Ambylopia) ועכירות של הקפסולה האחורית. החוקרים מדווחים על סיבוכים נוספים כולל Endophthalmitis, Iris Prolapse, נזק לקשתית, ממברנה פיברוצלולרית על העדשה התוך-עינית הקדמית, תפיסת הקשתית ע”י העדשות התוך-עיניות וגלאוקומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המסקנות מתוצאות אלו הן החשיבות לבצע את הניתוח ללא עיכוב, ביצוע Posterior Capsulotomy יחד עם Anterior Vitrectomy בו-זמנית, Capsulorrhexis, תפירת כל אתרי הכניסה בקרנית וסגירה הדוקה לאחר הניתוח.

Br J Ophthalmol 2006;90:975-078.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה