Ophth. Other

האם מרבית מקרי הירידה בראיה בארצות הברית הם בגלל אי תיקון של Refractive Error ? (מתוך Journal of the American Medical Association)

בסקר של ירידה בראיה, שנעשה ב-US, החוקרים ראו שיותר מ-4 מתוך 5 נבדקים עם ירידה בראיה יכלו להשיג חדות ראיה טובה אם refractive error שלהם הייתה מתוקנת. החוקרים אספו מידע מסקר של National Health and Nutrition Examination בין השנים 1999-2002 ופרסמו את הממצאים שלהם במהדורת מאי של Journal of the American Medical Association.

במחקר השתתפו 13,000 נבדקים, בגיל 12 ומעלה, כאשר העריכו את הראיה שלהם. ירידה בראיה הוגדרה כחדות מרחק ראיה של 20/50 או גרוע מזה בעין שרואה יותר טוב. ירידה בראיה בשל אי תיקון של refractive error התייחסה לחדות, שיכולה הייתה להשתפר ל-20/40 או יותר, שזה הקריטריון הסטנדרטי לרישיון נהיגה ברוב המדינות.

ל-1190 נבדקים (6.4%) הייתה ירידה בראיה, רובם (83.3%) יכלו לתקן זאת על ידי משקפיים או עדשות ראיה.

בהתבסס על מידע זה, החוקרים העריכו של-14 מליון תושבים ב-US יש ירידה בראיה, ושיותר מ-11 מליון יכלו להשיג חדות ראיה טובה עם תיקון הולם.

המידע עבר סטנדרטיזציה לפי גיל בתוך קטגוריות אתניות-גזעיות על פי מפקד תושבים 2000.

שיעורי הירידה בראיה הכי גבוהים היו בקרב ההיספנים, האסייתים והפרטים עם הגזע המעורב, כמו כן, גם בקרב הסוכרתיים, אנשים ללא ביטוח בריאות פרטי או כאלה שהיה להם מספר נמוך יותר של שנות השכלה. לפרטים עם הכנסה של לפחות פי 2 מרמת העוני או יותר היה סיכון נמוך יותר ל- refractive error לא מתוקנת.

ההערכות לא כללו בדיקות של הרטינה, ולכן לא יכלו לתאר את הסיבות לירידה בראיה מלבד חדות ראיה לא מתוקנת.

תפקיד החוקרים הוא לחשוף מצבים המשפיעים על בריאות הציבור האמריקאי ואז אפשר לסמוך על סוכנויות פדרליות או מקומיות ועל ארגונים לאומים שיוכלו לפתח תוכניות, שיענו לצורך שלא סופק כראוי.

JAMA 2006;295:2158-2163

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה