Ophth. Other

כריתה של ה-vitreous body משפרת את הראיה בחלק מהחולים הסובלים מבצקת סוכרתית במקולה (Br J Ophthalmol)


על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, השיפור בראיה בעקבות כריתה של ה-vitreous body בשל בצקת סוכרתית במקולה, מוגבל לחולים שמצויות בהם עדויות ל-macular traction.

אחד החוקרים, ד”ר Laidlaw, מסביר בראיון כי שימוש שגרתי ב-optical coherence tomography (או OCT) בחולים הסובלים מבצקת סוכרתית במקולה יכול לשמש בזיהוי חולים עם סימנים של traction שיכולים להפיק תועלת מכריתת ה-vitreous body.

החוקרים בדקו האם גורמים שנמצאו בחולים לפני הניתוח, גורמים דמוגרפיים, גורמים קליניים וגורמים של ה-OCT מאפשרים לחזות את התוצאה מבחינת הראיה והאנטומיה כעבור שנה בחולים העוברים כריתה של ה-vitreous body קילוף של הממברנה הפנימית המגבילה בשל בצקת סוכרתית במקולה.

למרות שעובי המקולה המרכזי השתפר בהשוואה למצב ההתחלתי בממוצע, באופן כללי דווח על הרעה בחדות הראיה כעבור שנה.

אולם, בחולים שאובחנו ב-macular traction הופיע שיפור בשיעור של קו אחד בערך מבחינת חדות הראיה, בהשוואה להחמרה בשיעור של קו אחד בחולים ללא עדות כלשהי ל-macular traction.

אנליזת רגרסיה מרובת משתנים אפשרה זיהוי של macular traction והעדר של נוזל תת-רשתי במצב ההתחלתי כחזאים מובהקים של תוצאה ראייתית משופרת, אך לא נמצאו גורמים החוזים את התוצאה מבחינת עובי המקולה המרכזי.

ד”ר Laidlaw מסכם כי בנוסף פרסמה לאחרונה הקבוצה מחקרהמעיד כי ניתן לצפות להופעת סימנים של traction בכ-10% מהחולים הסובלים מבצקת סוכרתית במקולה.

לידיעה במדסקייפ

Br J Ophthalmol 2006;90:33-36.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה