Ophth. Other

לאטרופין ורטיה יעילות דומה בטיפול בעין עצלה (Arch Ophthalmol)

חוקרים מדווחים כי ההשפעות התרפואטיות של אטרופין ורטיות דומות לאחר שנתיים של טיפול בעין עצלה בילדות. לכל טיפול, החדות נשארה בערך שני קווים גרוע יותר בעין העצלה לעומת העין השניה.

ד”ר מייקל רפקה מטמפה, פלורידה, וקבוצת החוקרים למחלות עיניים בילדים דיווחו בעבר כי לשתי שיטות הטיפול היו יתרונות דומים לאחר 6 חודשים. החוקרים מאותה הקבוצה דיווחו על התוצאות לאחר שנתיים בגיליון פברואר של Archives of Ophthalmology.

המחקר כלל ילדים מגיל 7 ומטה עם חדות ראיה בעין העצלה מ-20/40 עד 20/100, עם הבדל של 3 קווים או יותר בין העיניים. המטופלים קיבלו באקראי רטיה לעין למשך 6 שעות ביום לפחות (n = 188) או טיפה אחת ביום של אטרופין סולפט 1% (n = 175). לאחר 6 חודשים, החלטות הטיפול נקבעו בידי המטפלים.

לאחר שנתיים, בערך שליש מהמטופלים עדיין קיבלו טיפול. למרות שרוב השיפור התרחש בששת החודשים הראשונים, בשתי הקבוצות המשיך השיפור בעין העצלה.

חדות הראיה השתפרה בממוצע של 3.7 קווים בקבוצת הרטיה וב-3.6 קווים בקבוצת האטרופין. חדות ממוצעת היתה 20/32, 1.8 קווים גרוע יותר מהעין השניה.

לא היה קשר לחדות לפני הטיפול, סיבה או גיל המטופל.

החוקרים הציעו כי מיגבלות ביוכימיות או אנטומיות בעין ובמוח מונעות מהעין העצלה מלהגיע לחדות של 20/25. או אולי שהחולים לא טופלו למשך זמן ארוך מספיק או בעוצמה מספקת לקבלת תוצאות מקסימליות.

Arch Ophthalmol 2005;123:149-157

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה