Ophth. Other

pirenzepine מאט את התקדמות קוצר הראיה בילדים (Arch Ophthalmol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, pirenzepine hydrochloride מאט ביעילות ובבטיחות את התקדמות קוצר הראיה בקרב ילדים.

אחד החוקרים, ד”ר Siatkowski, מסביר בראיון כי pirenzepine פועל היטב ויש לו פרופיל בטיחות מתקבל על הדעת ולכן עולה אפשרות של מתן טיפול תרופתי לטיפול בבעית קוצר הראיה.

החוקרים בדקו את בטיחות ויעילות השימוש בתרופה שהיא אנטגוניסט סלקטיבי יחסית של רצפטורים מוסקרינים מסוג M1. למחקר כפול הסמיות נרשמו 174 ילדים בריאים בגילאי 8-12 שנים עם ערך SEQ של 4.00- – 0.75- ועם אסטיגמטיזם בערך של 1.00D או פחות.

הנבדקים חולקו באקראי ביחס כמותי של 2:1 לקבלת טיפול באמצעות ג’ל עיניים של 2%pirenzepine או של פלצבו פעמיים ביום במהלך שנה. החולים עברו בדיקת עיניים בתחילת המחקר ועברו בדיקות רגילות במהלך תקופת המחקר.

145 נבדקים השלימו את מחקר. קוצר הראיה גדל בשיעור ממוצע של 0.26D בקבוצת ה-pirenzepine ושל 0.53D בקבוצת הפלצבו כעבור שנה (p < 0.001).

ב-4 מתוך 99 הנבדקים (4%) בקבוצת ה-pirenzepine הופיעה התקדמות של קוצר הראיה בשיעור של 0.75D לפחות כעבור 6 חודשים, לעומת 11 מתוך 56 הנבדקים (20%) בקבוצת הפלצבו. כעבור שנה, עמדו שיעורי הנבדקים המתאימים על ערכים של 11% בקבוצת ה-pirenzepine ושל 31% בקבוצת הפלצבו.

אף אחד מהחולים בקבוצת הפלצבו ו-13 חולים (11%) בקבוצת ה-pirenzepine הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. 5 מתוך החולים הללו (4%) הפסיקו את הטיפול בשל השפעות אנטי-מוסקריניות מופרזות.

ד”ר Siatkowski מסביר כי לפני ביצוע המחקר לא נמצא טיפול בקוצר ראיה שהיה יעיל וגם נסבל על-ידי החולים. הוא מוסיף כי סוגים שונים של משקפיים ושל עדשות מגע הראו יעילות נמוכה והשימוש בטיפות אטרופין נמצא יעיל יותר אך הראה סבילות ירודה בקרב החולים.

בנוסף, הוא מציין, הפחתת קוצר הראיה עשויה להוביל לירידה בשיעור סיבוכי עיניים שונים, כולל גלאוקומה והיפרדות של הרשתית.

Arch Ophthalmol 2004;122:1667-1674.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה