Occupational Medicine

טיפים ארגונומיים לנוהגים בדרך: מה נהגי מוניות ומשאיות יכולים לעשות כדי לשמור על בריאותם בזמן העבודה על פי מדע הארגונומיה

דבי שפר, מנהלת תחום ארגונומיה, בחברת B-Wellהמתמחה בקידום בריאות בארגונים ובמקומות עבודה, מסבירה כי: “ארגונומיה היא מדע רב תחומי המשלב ידע ברפואה, הנדסה, עיצוב וקינזיולוגיה (תנועה). מדע הארגונומיה עוסק בקשרים בין האדם לסביבת עבודתו וסביבת הפעילות היום יומית שלו, רואה באדם את המרכז ויוצרת סביבו את התנאים הפיסיקליים והמנטאליים הטובים ביותר, לטיפוח הרגשתו ולשיפור תפקודו. בפשטות, מטרת הארגונומיה היא לסייע לנו לסיים את היום עם מינימום עומסים ומקסימום אנרגיה, על ידי התאמת סביבת העבודה לעובדים ובמקביל הדרכת העובדים כיצד לעבוד בצורה נכונה. לאנשים שנהיגה היא עבודתם, כדאי להקדיש כמה דקות ביום ולחשוב על הבריאות. מדובר באנשים שעובדים בנהיגה ובישיבה כמו מובילים, נהגי מונית, נהגי משאיות, נהגי מלגזות ונהגי אוטובוס. מחקרים רבים מראים שכיחות גבוהה של כאבי גב תחתון אצל נהגים מקצועיים. התאמה של סביבת הנהיגה והעבודה לנהגים, מורידה את העומס על הנהג, מפיגה את עייפות השרירים, כאבי גב תחתון, צוואר, כתפיים ושורשי כפות הידיים”.

“כמה פעמים סיימתם את יום העבודה עם כאבי גב תחתון וצוואר ? מוכר לכם שבמהלך הנהיגה ובעיקר בסוף היום הארוך ברכב חשתם עצבניים וחסרי סבלנות ? עיניים שורפות ? הרדמות הרגליים ? כאבי כתפיים ? כל אלה נגרמים כתוצאה מהנהיגה הממושכת ברכב, ללא תנועה, ללא שינוי תנוחת הישיבה” שואלת דבי שפר, מנהלת תחום ארגונומיה, בחברת B-Wellהמתמחה בקידום בריאות במקומות וממליצה לנהגים:

התאימו את המושב לנהג. התמקדו בגובה המושב, גובה ומשקל הנהג.

כוונו את המראות על מנת שיקטינו את מידת המאמץ המוטל על הצוואר.

דברו בטלפון רק עם דיבורית (זה גם מה שאומר החוק) וצמצמו את העומס על הידיים והצוואר.

תנועה, תנועה, תנועה, כל שעה עצרו למנוחה קצרה ואז בצעו תרגיל של תנועה ושחרור של הגוף. תרגול מתיחות ותנועתיות אגן גב תחתון וצוואר יעילים למניעת עיקרון הוויברציה ומונעים תפיסת גב תחתון.

כדאי לבחור בחנייה רחוקה של הרכב כדי ללכת ולשפר תנועתיות עמוד שדרה וזרימת דם.

הימנעו מהרמת משאות כבדים מיד לאחר נהיגה ממושכת.

נהיגה בטוחה ובריאה.

על חברת B-well

B-Well היא חברה המתמחה בקידום בריאות בארגונים. ובמקומות עבודה. החברה מעסיקה מומחים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום הבריאות, התזונה, הכושר והארגונומיה. בהתקשרות מול סמנכ”ל משאבי אנוש, מנהלי רווחה או הדרכה בארגון, מוביל צוות החברה מהפך הדרגתי באורח החיים של העובדים, המבוסס על מודל ייחודי הנקרא שלושת היסודות. המודל מכיל בתוכו את הכלים לשיפור בתחומי התזונה, פעילות גופנית ושינוי הרגלי חיים. על פי המודל ושיטת העבודה הייחודיים, אשר פותחו על ידי החברה , החברה משיגה הירתמות גבוהה של העובדים ומצליחה ליצור שינוי חיובי באורח חייהם עם תוצאות מוכחות. לקידום בריאות העובדים יש השלכה ישירה על התפוקה שלהם. באמצעות יצירת אורח חיים בריא, העובדים ערניים יותר, מרוכזים יותר, חולים פחות ומסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם עומסים ולחצים בעבודה ובבית. במקביל האווירה בארגון חיובית יותר והפעילויות יוצרות גיבוש בין העובדים. מידע נוסף אודות פעילות החברה ניתן למצוא באתר האינטרנט בכתובת: www.B-Well.co.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה