Obesity

אגוניסט לקולטן GLP-1 מפחית BMI בכמעט 6% בילדים בגילאי 6 עד 12 (NEJM)

לאחר שנה של טיפול, ילדים שקיבלו זריקות יומיות של liraglutide חוו ירידה של 5.8% במדד מסת הגוף (BMI), כך עולה מניסוי הקליני שהוצג בכנס השנתי של האגודה האירופאית לחקר הסוכרת (EASD) 2024

מניסוי קליני שהוצג בכנס השנתי של האגודה האירופאית לחקר הסוכרת  2024, עולה כי לאחר שנה של טיפול, ילדים שקיבלו זריקות יומיות של liraglutide חוו ירידה של 5.8% במדד מסת הגוף (BMI), בעוד שאלו שקיבלו פלצבו חוו עלייה של 1.6% ב-BMI. כמעט מחצית מהילדים שקיבלו liraglutide הראו ירידה של לפחות 5% ב-BMI.

הניסוי כלל 82 ילדים, כאשר 56 קיבלו liraglutide ו-26 קיבלו פלצבו. המינון הותאם בהדרגה עד למקסימום של 3 מ”ג ליום. בסוף הניסוי, קבוצת ה-liraglutide הראתה עלייה של 1.6% במשקל הגוף, לעומת עלייה של 10% בקבוצת הפלצבו.

ד”ר קלודיה פוקס, החוקרת הראשית, ציינה כי אין הסכמה לגבי מהו שינוי משמעותי קלינית ב-BMI בילדים, אך ירידה של 5% קושרה לשיפור במצבים בריאותיים הקשורים להשמנה. היא הוסיפה כי ה-BMI מתואם היטב עם אחוז שומן הגוף בילדים עם השמנת יתר חמורה.

ארבעים וחמישה מתוך 56 מהילדים שקיבלו liraglutide חוו אירועים שליליים במערכת העיכול, אשר התרחשו בעיקר במהלך שלב העלאת המינון של המחקר. שלושה אירועים חמורים שנחשבו כקשורים לתרופה כללו שני מקרים של הקאות ומקרה אחד של דלקת המעי הגס. שישה מקבלי liraglutide (11%) הפסיקו את נטילת התרופה בשל תופעות לוואי.

פוקס ציינה כי זריקות יומיות עלולות להוות אתגר עבור ילדים, במיוחד הצעירים. עם זאת, מחטי ההזרקה הן קטנות יחסית ורבים מהמטופלים מתגברים על החששות לגבי הזריקות במהירות יחסית.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה